Annons:
Etikett09-näringsämnen-uträkningar
Läst 1167 ggr
One.Gibbis
3/1/18, 3:36 PM

Tillskott efter utfodring utav fisk?

Tyvärr gjorde vi misstaget att utfodra vår äldsta katt med fisk ett tag. Nu vet vi bättre, men jag anar att både hon (samt hennes avkommor) lider brist på bl.a vitamin E och K. Troligen också B1. Vill hemskt gärna rätta till detta, men har lite svårt att veta vilka tillskott jag ska köpa. Helst skulle jag vilja lägga till något mer "naturligt" i deras kost, som innehåller det dem behöver, men jag är tyvärr inte tillräckligt påläst för det. Tänkte höra med er vad ni ger för tillskott. Smidigast skulle det ju vara att hitta något som innehåller flera utav vitaminerna som behövs, men det verkar vara lite svårt. Hittade något för hundar som heter "Vetzyme B+E vitamin 200tabl", men blir osäker eftersom det är just för hundar, inte katter. Tillskottet innehåller selen, vilket jag läste på om, och det ska visst inte vara skadligt för katter att äta (för oss människor är det ju giftigt i större mängder). B vitamin kan ju knappast vara farligt för en katt, då det finns så pass mycket utav det i deras naturliga kost. Men hur är det med zink? Här är förresten en länk till sidan där jag läste om tillskottet: https://www.animalpro.se/vetzyme-be-vitamin-200tabl?group=prod_prod_grp-s2%2F78 Kan tillägga att jag även noterat (i samband med en av mina katters viktnedgång) att han är väldigt rund om magen. Alltså, oproportionerligt rund. Han är nyligen avmaskad + håller sig inne väldigt mycket just nu, så det är troligen inte mask. Läste att brist på E vitamin, kopper, zink, och kalium kan skapa svullnad kring just magen, men stämmer det? Söker isf även tips på tillskott utav dessa ämnen. Tacksam för svar! Ni är så kloka här på BARF iFokus, jag blir alltid impad när jag är här och läser. Så, fire away! :)

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

Annons:
vallhund
3/1/18, 5:57 PM
#1

Prata med veterinär?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

One.Gibbis
3/1/18, 6:02 PM
#2

#1 Visst kan jag göra det! :)

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

Upp till toppen
Annons: