Jag ger idag min katt Mjau blötmat som huvudföda, och sedan Mush (kyckling-nöt) ibland. Jag ska börja ge mer av Mush nu , vill försöka fasa över till det som huvudfödan. Jag ger just nu kycklingvinge någon gång/vecka och rått kött av det jag själv lagar så får min katt alltid lite, jag lagar kött kanske 2 ggr/veckan. Han jamar tills han får lite då :D Lamm, nötfärs eller kyckling. Ibland har det hänt att jag köpt kycklinglever/hjärta till kissen, Jag tänker att det är bra men det kanske är helt onödigt om han får det från mush? Jag ger äggula me men inte ofta. vet inte hur ofta som är bra..?
Jag undrar hur jag kan göra om jag vill ge barf och mush huvudsakligen, men bara ge lite extra? så att det inte blir för mycket av något tänker jag mest. Jag kanske vill fortsätta ge av Mjau me om min katts mage mår bäst av det . Jag har läst de rekommendationerna när man ger barf men är ändå lite trög. Jag vill ju inte göra egen barf helt utan bara lägga till lite grann.
Gör ett ex på en vecka. (Min katt väger 3,5 kg kan jag säga med).
Måndag: mush + en kycklingvinge & en äggula, Tisd: mush + 1 kycklinglever och lite mjau, Onsd mush + lite lamm med ben ca 1-2 msk, Torsd mush och lite mjau, fredag: mush + äggula, Fredag: Mush +2 kycklinghjärtan, Lörd: mush + mjau, Sönd: mush + 1-2 msk nötfärs och äggula.
Hur tycker ni det ser ut med det matschemat ? blir något för mycket av? jag brukar inte ge så mycket kött nu och äggula men det var som jag skulle vilja ge. Vill gärna ta emot lite hjälp och tips vad jag ska tänka på! Tack :)