Annons:
Etikett02-hund
Läst 1437 ggr
emlynov
11/3/17, 8:59 PM

Lättsmälta ben efter operation

För 1,5 vecka sedan gjorde min ena hund en akut magoperation i tunntarmen pga okänt föremål i magen. 
Har nu börjat fasa in BARF igen på veterinärens inrådan och på tisdag, alltså 2 veckor efter operationen, ska han äta sin fulla mängd per dag (1,5kg) och ca 4 dagar efter det ska han äta enbart BARF igen. 
Ben är inte så poppis bland vet så har inte fått något riktigt svar om hur vi ska göra med benen. 

Kycklingvingar/nacke osv vet jag ju är lättsmält men han har reagerat på kyckling innan så vi undviker helst att ge det så vilka andra lättsmälta ben finns det?

hur hade NI gjort med upptrappning av ben? sort och hur länge? osv?

Annons:
vallhund
11/4/17, 10:19 AM
#1

Det känns avigt att rekommendera antal o sort till din,  först måste den vänjas in igen. Var den skadad i tarmen?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

emlynov
11/4/17, 1:01 PM
#2

#1 Ja precis det är svårt detta. Fick inga riktlinjer på hur jag ska vänja in ben alls så står här som ett frågetecken om hur jag ska göra. Var ingen skada mer än att en tygbit gjorde total stopp i tunntarmen. Vsr I en provfamilj då som inte gav han vård på 3 dagar utan tänkte avliva istället så han fick bli hämtad och åka in på akut operation direkt men allt gick bra och han återhämtar sig fort. Reagerar bra på kött och högre mängd. Gett lammfärs, lammvom och lax hittills 👍

vallhund
11/4/17, 1:10 PM
#3

Leta gärna efter mage/lever från kanin o höns.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

burmamys
11/7/17, 11:53 AM
#4

Du kanske kan prova lammrevben i 10 cm bitar? Mina katter har ätit det, även lilla Saga som bara väger knappt 3 kg och är en liten dam. Köpte dem i en köttbutik, de kapade dem på plats.

Upp till toppen
Annons: