Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1857 ggr
Hornslandet
2017-10-03 13:05

Fasa över till Vaisto (och en till fråga)

Håller på och gå över till Mush Vaisto från tidigare torrfoder (orijen) för min unghund. När jag mailade Mush sa de att jag kunde köra med Vaisto röd eller blå, och att jag skulle köra 50/50 en period och sen gå över helt på det nya.

De har ju även ett "infasningsfoder" (gröna), konstigt att de inte rekade det, eller? Spelar det nån roll tycker ni att jag nu börjat köra med röd direkt istället? Tänkte köra 50/50 eller nått i den stilen tills det gamla fodret är slut, har väl kvar för några dagar till, och sen fortsätta med enbart Vaisto. Han har iaf inte reagerat nått dåligt alls på att få en del Vaisto nu senaste dagarna, jääääkligt gott är det också enl. honom.

En till fråga, kom på att det vore rätt skönt att mata honom köttbullarna en o en frysta istället för att tina upp och lägga allt i skål. Då slipper jag att han får en massa rå-köttslamsor kvar i skägget (massa skägg på denna hund:D). Är det okej att ge det så?

Annons:
vallhund
2017-10-03 19:07
#1

Kör på, det är sällan ett problem.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Hornslandet
2017-10-03 21:08
#2

Gött, så gör vi:)

Hornslandet
2017-10-06 19:30
#3

Bara en liten uppdatering: Verkar funka fint, han TOKÄLSKAR maten och absolut inget problem med magen (snarare att den direkt blev bättre..mindre och fastare bajs, inget löst alls ännu). Får se hur det går framöver förstås, men iaf ingen dålig reaktion direkt :)

vallhund
2017-10-07 00:12
#4

Tack för uppdateringen!.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Hornslandet
2017-10-17 16:29
#5

En fråga, kan man ge lite extra mush-bullar typ vom eller grönsaksbullarna (han äter nu då vaisto röd). Bara som träningsgodis typ? Tänkte testa om han gillar dem, känns lite renligare än att ha med sig rätt griskött ut i fickan liksom..

vallhund
2017-10-17 16:44
#6

#5 Funkar säkert, annars torka lever/kycklinghjärta/blodpudding i ugn i små bitar.

Många använder mjukost i tub som belöning.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Hornslandet
2017-10-17 18:03
#7

Absolut, har kört/kör med alla de du listade. Mush är änsålänge mycket mer motiverande än alla godistyper jag testat.:).

Upp till toppen
Annons: