Annons:
Etikett03-katt
Läst 2152 ggr
Chieko
2017-09-10 09:30

Börjat med Mush

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår fick mina kattungar testa Mush för första gången. Mums! Då fick de tinad så jag testade fryst idag, det var lika mycket mums men tog lite längre tid att äta. Bara bra tycker jag.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Annons:
Chieko
2017-09-10 09:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och lilla fröken

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

burmamys
2017-09-15 17:19
#2

Härliga bilder! 😃👍 Hoppas det går bra nu när de fått fortsätta några dagar? 😊

Chieko
2017-10-15 19:45
#3

Jag är visst inte så aktiv på iFokus längre ;) Missarna jamar och springer runt fötterna på oss när det är Mush-dags! Är vi hemma och de börjar närma sig kväll och de inte fått någon går de och jamar tills de får ;) De får just nu 1,5 boll var uppdelat på 4 måltider dvs 1/2+1/4 morgon och samma kväll. De väger nu nästan 2 kilo och insåg att jag nog räknat fel, tänkt att de ska ha två bollar om dagen då men det är nog för vuxen katt! Läst på nu igen och de ska nog upp till dubbla mängden, bara att mata vidare ;) De får fortfarande fri tillgång på Friskies också så har inte matat för lite även om jag hellre vill ha dem på den bra maten såklart!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

burmamys
2017-10-16 12:08
#4

#3 Ja du kan absolut ge dem mer MUSH, särskilt att de är så förtjusta i det. Friskies tillhör tyvärr de sämsta torrfodren på marknaden, om du vill komplettera med torrfoder har du mycket att vinna på att byta ut det mot ett bättre. Orijen, Acana, det finns säkert andra som känner till fler bra torrfoder. Bäst är om du enbart ger dem MUSH, såklart. Katter har dålig törstreflex och blir konstant svagt uttorkade om de äter mycket torrfoder. Öka gradvis mängden MUSH tills de inte längre bryr sig om torrfodret. För att det inte ska bli för lång tid mellan måltiderna bör du ge 4-5 måltider per dygn. MUSH bullarna kan absolut ligga framme några timmar tills de är uppätna/ till nästa måltid. Lycka till!

Hornslandet
2017-10-17 16:13
#5

En sak jag verkligen insett också med min hund är hur han inte dricker i närheten av lika mycket vatten nu när han äter mush. Det säger väl iofs sig självt, men jag ser det bara som positivt att han får lite mer jämn hydrering så att säga än att äta torrfoder-->dricka kopiöst..repeat.

Chieko
2017-10-22 14:40
#6

#4 och #5 Ja torrfodret ska fasas ut, de åt Friskies hos uppfödaren ooch det är enda anledningen till att de fortfarande får det, jag ville inte byta torrfoder när jag ändå vill ha dem på Mush enbart! De kommer få Mush 4-6 gånger per dag, är uppe i 3 bollar per katt och dag än, en halv åt gången. Och de äter alltid upp direkt ;)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: