Annons:
Etikett03-katt
Läst 815 ggr
Dimocarpus
2017-02-17 16:16

Barf

Nu har jag barfat min kille i över en månad, hemmagjord recept efter en konsultation. Min katt är väldigt hård i magen och förstoppad men får inget svar om huruvida jag ska göra. Jag har fått råd om att jag ska minska på ben men inte hur mycket är rimligt för att inte rubba kalcium/fosfor. Ersätter med lite brosk fick jag som svar. Men hur mycket? Hur mycket är rimligt har jag inte fått svar. Nu ger jag min katt lite fortiflora för att lindra tarmarna. Hjälp! Hur mycket bör jag minska för att inte rubba Ca/P balansen? Kan ge mer info om mängden barf om det behövs.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Annons:
Dimocarpus
2017-02-17 21:00
#1

Det ben jag ger är kycklingvingar, han äter upp hela.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Estelle13
2017-02-18 01:30
#2

Brosk ger mer förstoppning än ben så mitt tips är att du minskar brosket. Hur mycket ben katten ska ha ser du på bajset. Är det hårt och smuligt så får du minska ben intaget. Tror inte du rubbar fosfor kalcium kvoten om du provar att sänka. Alla katter och hundar är ju olika. Hur många % av kattens kost består av ben/brosk? Det kan även vara så att kattens tarmar inte vant sig än, musklerna i tarmen är svagare när katten äter torr och blötmat i jämfört med BARF. Eftersom musklerna inte behövt jobbat speciellt mycket med att få ut avföringen som de måste göra vid en BARF kost. Har du provat att tillsätta något fett i maten? Det kan hjälpa till att smörja upp.

Björksätter
2017-02-18 23:21
#3

Testa att byta ben mot kalcipos. Det tillsätter jag i min barf. 1 tablett kalcipos till 200 gr röra (jag maler allt). Kalcipos köper du på apoteket. Funkar på min kille som lätt blir hård i magen. De får kycklinghals 1 gång i veckan som extratugg för tänderna.

grandma
2017-02-19 15:38
#4

Finns kycklingfett i en korv som man kan ge  vid hård magen . En skiva ovanpå på maten eller för sig och de flesta älskar det.  Tror det är VOM som har den.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Dimocarpus
2017-03-03 18:28
#5

Allt har gått bra, jag har fått hjälp. Tack för era svar.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Upp till toppen
Annons: