Annons:
Etikett02-hund
Läst 1272 ggr
lutralutra
2017-01-11 12:58

Örter, bär, grönsaker

Jag har sett att vissa tillsätter örter, växter, bär, frukt, grönsaker med mera av olika slag när de barfar/ger färskfoder. Är det något ni gör? 

Vad kan/bör man ge isåfall och kan man ge trots att hunden inte har något "specialbehov"? 

Vi plockar t ex mycket blåbär på hösten och har läst att det är bra att ge för synen med mera, så lille skrutt skulle ju gärna få av våra isåfall. 

Har sett att man ger nässla, morötter, blåbär, äpplen, alger med mera. 

(ger främst MUSH annars). 

Tacksam för svar =)


Annons:
vallhund
2017-01-12 09:38
#1

Jag tillsätter grönsaker, bär, frukter o rotfrukter utifrån säsong. Fodrar man med färskfoder (helfoder) behöver man inte tillsätta något alls.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

lutralutra
2017-01-12 15:29
#2

Okej, tack för svar =) Tycker dock att min vovve inte verkar bli riktigt mätt på sitt foder även fast hon får mer än rekommendationerna(är en valp). 

Kan jag fylla ut med någon grönsak eller likande så hon får lite bukfylla sas?


Estelle13
2017-01-12 16:39
#3

#2 Du kan fylla ut med morot, antingen rå riven eller kokt, broccoli, blomkål, sallad och vitkål går också bra. Man kan även använda sig av överkokt parboiled ris, fördelen är att proteinet inte blir lika högt om man nu skulle ha en hund som var känslig mot det. Bär går också bra att blanda i då och då. Frukter som äpple och banan m.m ska nog helst undvikas då det innehåller mkt socker. Undvik baljväxter som bönor, groddar och ärtor.

lutralutra
2017-01-12 18:17
#4

Okej!


Upp till toppen
Annons: