Annons:
Etikett02-hund
Läst 1468 ggr
Lonewolf
12/29/16, 7:00 PM

Salmonella och barf

Nu blir jag lite nyfiken, efter att ha läst en artikel om hundar och katter som får salmonella och veterinärer som avråder från barf just på grund av salmonellarisken. Jag har bestämt för mig att jag läst något om att hundar och katter inte kan få salmonella eftersom tarmpaketet på dom är för kort så att salmonellan inte hinner sprida sig i kroppen på hundar och katter, ni som är mera pålästa än vad jag är hur ligger det till igentligen???

Annons:
vallhund
12/29/16, 8:23 PM
#1

Det är extremt ovanligt att det hittas salmonella i svenskt kött eller i kött som säljs i Sverige.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

burmamys
12/29/16, 9:23 PM
#2

Katter och säkert även hundar kan drabbas av salmonella, men om man köper svenskt, finskt eller norskt kött så är risken minimal tack vare strikta regler för uppfödning och hantering av slaktdjur, och stränga kontroller.

Silvestris
12/30/16, 6:23 PM
#3

De kan få salmonella, men det krävs högre halter smittämne för att de ska bli sjuka om vi jämför med människor.

Dessutom är svensk (norsk och finsk) livsmedelsindustri väldigt duktiga på att hålla undan salmonella. 

I Sverige är det så gott som alltid smittade småfåglar som är smittkällan när katter drabbas av salmonella.

Upp till toppen
Annons: