Annons:
Etikett03-katt
Läst 848 ggr
Dimocarpus
12/20/16, 7:01 PM

Vaktel

Jag håller sakta med säkert göra hemmagjorda barf till mina två katter. De äter bara MUSH vaisto cat just nu. Jag håller på ge de lite organ för att vänja deras mage samt färskt kött. 

Jag funderar på erbjuda vaktel. Är det någon som har erfarenhet av det och vad tycker era katter? Mina äter bara självaste vinge men inte benet på drumstick. Med tanke på vaktel är ju mindre än en kyckling så borde benet i det vara perfekt för katten. Vill ju slippa lägga till benmjöl och låta de äta ben, kött och skinn som det är.

För övrigt, var hittar ni era vaktlar? Jag bor i Stockholm och skulle behöva bra tips.  

Tacksam för svar.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Annons:
zickan
12/25/16, 3:57 PM
#1

Jag kan inget säga om katt och vaktel. Dock äter mina illrar och hundar detta med glädje. 

Själv fött upp vaktel och tog mest från egna djur. Men finns flera som lägger ut blocket annonser. Annars vaktelfarm eller diverse vaktelgrupper på facebook. Brukar va en del som gärna blir av med just tuppar då de kan va svåra att hålla tillsammans som vuxna utan att ha ihjäl varandra. 
Dom brukar man kunna få tag på billigast. Eller bara söka upp några uppfödare och fråga om de vill säga till om de behöver bli av med vaktlar. Vet att det finns ett par som har en del vaktlar i stockholm.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Dimocarpus
12/25/16, 5:23 PM
#2

Bra tips! Vet du vilka gårdar i Stockholm? Vore bra att veta så att man vet var man kan börja :)

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Upp till toppen
Annons: