Annons:
Etikett03-katt
Läst 1244 ggr
Volpes
10/30/16, 9:28 PM

MUSH mängd till kattunge

Hej. Jag har en kattunge nu som är 15 veckor gammal och jag har nu fasat över honom helt till MUSH. Jag har räknat ut att han behöver ca 144g om dagen, så jag ger honom 6 bullar om dagen. Men det verkar som om han vill ha mer. Kan jag ge honom mer eller borde jag bara ge honom 6st?

Annons:
vallhund
10/31/16, 3:34 AM
#1

Jag skulle fråga tillverkaren.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

burmamys
10/31/16, 10:50 AM
#2

Grattis till nya familjemedlemmen! Jag tror det är ganska vanligt att katter (och kanske särskilt kattungar som fått konkurrera om maten med sina syskon) hetsäter i början när de får MUSH, dels för att det är så gott, och dels för att de är oroliga att inte få äta upp allt själva. Se till att det är lugnt när han äter, bra om han och Ymer t ex äter i olika rum nu i början tills han lugnat sig. Och så gör det väl inte så mycket om han får lite mer ibland eftersom han fortfarande är en växande kattunge, men inte så han får ont i magen! Om han piper och är hysterisk innan han äter, vänta tills han lugnat ner sig innan du serverar. Lycka till! 😊

Volpes
10/31/16, 12:51 PM
#3

#2 Tack så mycket :) De har ätit tillsammans nu och jag tycker att det har gått bra. Grim, den nya, älskar ju MUCH och hetsäter lite i början när han precis får det men lugnar ner sig sedan, och jag tycker att han blir lugnare för varje dag. Men ja när han ska få maten så springer han runt och skriker och vill verkligen ha sin mat. 

Jag har försökt att mata Ymer först för rangordningens skull, men ja Ymer är inte den mest matglada så det har varit lite svårt. Men när båda väl äter så går det väldigt bra. 

Ska försöka med att låta han lugna ner sig innen han får äta, problemet med det är väll att Ymer kan tröttna och gå iväg 😛

burmamys
10/31/16, 1:42 PM
#4

Du kan kanske passa på att utnyttja Grims iver till att lära honom nyttiga tricks som "sitt" och "stanna" innan han får sin mat? 😉👍 Men om han är så "på" att Ymer går därifrån måste du kanske stänga dörren tills maten är klar. Sindra var så hyperaktiv att hon hoppade överallt och pep högt i början, fick till och med stänga in henne i ett annat rum medan jag gjorde iordning deras mat för att Simon och Saga inte skulle bli stressade och gå undan, trots att båda är väldigt matglada. Det tog två veckor, sedan lärde sig Sindra att hon måste vara lugn för att få mat. Nu inväntar alla katterna "varsågod" innan de börjar äta! 😊

Tessera
11/11/16, 8:34 PM
#5

När mina katter varit i den åldern har de glatt kunnat äta ganska rejäla mängder fortfarande, upp till 10% av sin kroippsvikt ibland.

Silvestris
11/11/16, 9:47 PM
#6

Mina kattungar käkar 7-9 MUSH-bollar per dag i den åldern. Kattungar är ät-och-skit-maskiner.

Annons:
Upp till toppen
Annons: