Annons:
Etikett02-hund
Läst 1102 ggr
dermot
9/2/16, 3:59 PM

(H) Lever

Hej! Hur ofta ger ni lever och andra inälvor? Ska man ge lite varje dag eller allt på en dag? Har barfat förut men just detta kan jag inte komma ihåg :p min tik har fått mush vaisto ett tag nu då jag varit lite lat men har börjat med BARF igen. Hon äter ca 350gr om dagen, visst ska hon då ha 17.5gr lever och lika mycket andra inälvor per dag? Hur gör ni?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Annons:
IngaTrnqvist
9/4/16, 6:42 PM
#1

Jag gör olika. Ibland kan min hund få t.ex. 3x daglig dos på en dag, men då får han inget de kommande dagarna. Ibland ger jag lite varje dag. Man brukar räkna ca. 5-10% lever, lite beroende på arten.

dermot
9/5/16, 2:28 PM
#2

#1 Okej tack! Är det väldigt viktigt att mängden är 100% korrekt eller är det ok att det slår på nåt gram?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




IngaTrnqvist
9/5/16, 4:23 PM
#3

#2 Nejnej, det brukar inte vara så exakt, det märker man :)

dermot
9/8/16, 5:41 PM
#4

#3 Tack så mycket för svar! :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Vattnadal
9/20/16, 4:18 PM
#5

Jag tycker det är enkllare att ge organ varje dag. Brukar skära upp det i lagoma bitar. Ger 400 gr per dag, så 40 gr organ, oftast bara lever.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

wesdi
9/22/16, 9:51 AM
#6

För mig är det enklare att ge lever några dagar i veckan.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Annons:
Upp till toppen
Annons: