Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 1163 ggr
Leifsdotra
2016-08-02 14:02

Lamm och kanin

Om du skulle få chansen att köpa lamm och kanin, vilka delar skulle du vilja köpa?

Hur vill du att det ska vara förpackat? Olika delar för sig eller blandat? Storlek på förpackning? Kylt eller fryst?

Vad är du villig att betala per kg för de olika delarna?

Annons:
kigon
2016-08-05 11:00
#1

Kanin "hel" utan huvud, flådd och urtagen (köpa med allt utom tarmar/huvud/päls). Öronen är bra godis också. Eventuellt bara urtagen för billigare pris, så kan jag ta bort huvudet & pälsen själv.

Kan få tag på flådd & urtagen hel kanin till 50kr/kg (organen billigare), men folk brukar tycka det är billigt.

Lamm har jag ingen aning, blir för dyrt att köpa köttet som människor äter… Men viltgården nära här säljer lammorgan och puts for 15 kr/kg, hade betalat mer för köttiga nackar/revben osv… Emmzo säljer lammkött för 30 kr/kg men hade betalat mer för lamm som jag visste vilka gårdar de kom från också.

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Leifsdotra
2016-08-09 08:11
#2

Tack för svar 🙂

Det här skulle i så fall vara från ett gårdsslakteri som är godkänt av livsmedelsverket och lammköttet kommer att vara besiktigat av veterinär.

Silvestris
2016-08-09 15:33
#3

Hela, flådda och urtagna kaniner (gärna med lever, hjärta, njurar och lungor i en liten påse). Frysta. Köper för 70 kr/kg idag och det är väl mitt tak.

Lamm vill man väl ha grovstyckat iaf. Inte för mycket fett. Alla inälvor är väl egentligen intressanta: hjärta, lever, lungor, mjälte mm. Gärna förpackat enskilt så att man vet hur mycket av vad man får.

Volpes
2016-08-09 16:26
#4

Skulle kunna tänka mig att köpa kanin (40kr/kg) och lammkött (60kr/kg) , fryst i enkilosförpakningar.

Upp till toppen
Annons: