Annons:
Etikett02-hund
Läst 1046 ggr
Cissi.93
7/22/16, 11:09 AM

Torrfoder

Har två hundar och den ena funkar ganska bra på BARF. Äter vad som helst när hon är hungrig men min andra hund har alltid varit den mest kinkiga hunden jag någonsin stött på.. Hon hatar allt som har med "hundmat" att göra och skulle hon få välja hade hon suttit med oss på köksbordet och ätit vår mat.. Nu ger jag henne mush men måste mata henne annars totalvägrar hon att ens röra maten.. Hoppades att hon efter ett tag skulle börja äta själv men hon vill inte. Egentligen samma med torrfoder då hon ogillar att äta och har provat ALLA tips med att ta bort maten efter en halvtimme osv osv och det funkar inte så vill inte ha några sånna tips. Men blir mycket lättare om hon kan ha fri tillgång och äta när hon känner sig hungrig eller ta med på promenader som godis osv.

Nu är det så att jag har tröttnat att handmata henne varje dag morgon och kväll.. Det funkar bara inte. Oftast funkar det bra men ibland spottar ut hälften, vissa dagar vägrar hon helt och den enda som kan få henne att äta sin mat är jag! Det funkar inte när jag ibland jobbar sent eller om jag vill åka bort någon helg eller så. Så nu funderar jag på att börja med torrfoder igen.. Jättetråkigt då hon mår så bra av färskfoder.. Så nu börjar jag leta runt efter det absolut bästa torrfodret jag kan ge! Behöver tips! Vill inte ge Orijen då dom blir så konstiga i magen av det.. Och vill ha utan spannmål och med så lite onödig utfyllnad som möjligt!

Annons:
vallhund
7/22/16, 12:46 PM
#1

Jag hade ställt fram en skål torrfoder o om hunden inte äter på mer än fyra dagar sökt veterinär.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Dimocarpus
7/22/16, 12:48 PM
#2

Har du varit hos veterinären och kollat hur din hund mår?

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

MaritaBo
7/22/16, 3:04 PM
#3

Har du provat med att ge maten 2 ggr om dagen under en längre tid som några dagar och tagit bort det och serverat vid nästa mål?

Fri tillgång till mat gör ju ofta att hundarna går och små äter och blir aldrig riktigt hungriga. Och de flesta hundar brukar börja äta, när de väl är riktigt hungriga.

Jag har själv en liten pudel som var rent ut sagt hopplös när det gäller mat och jag provade med allt möjligt. Provade att handmata också men det fungerade inte. Det som gick ner var köttbitar av min egen mat och om jag slängde ner det på golvet. Så på den vägen blev det Barf för alla hundarna.

Han började äta när han blev 9 månader gammal och idag så äter han ALLT. Finns  nog ingenting som han inte äter.

Cissi.93
7/23/16, 12:24 PM
#4

Bella mår bra, äter allt annat än hennes mat med god aptit, så tvivlar starkt på att det är något fel på henne.. Har självklart haft kontakt med veterinär om detta och dom tror bara hon  är kinkig. Vill bara hitta ett så bra torrfoder som möjligt som hon gillar.. Självklart vill jag helst BARF men det funkar inte..

tiger tok
8/13/16, 10:54 AM
#5

Pure natural, taste of The wild? Acana?

Upp till toppen
Annons: