Annons:
Etikett02-hund
Läst 1234 ggr
Xeati
2016-05-23 19:38

Purenatural Raw + lever?

Hej, jag har tidigare gett mina 2 hundar mush basic och bara sett till att ge 3 eller fler olika djurslag i veckan. Nu har butiken jag köper det från helt slutat med mush och säljer bara purenatural raw. Men jag har läst innehållsförteckningen och ingen av de innehåller lever. Några innehåller lunga men inget annat i inälvsväg, vissa sorter innehåller ben. Så hur ska jag komplettera? Är relativt ny till barf därför jag gett mush men har numera inte möjlighet att få tag på det. 

 Ena hunden väger runt 12kg och den andra runt 14kg.

Annons:
MaritaBo
2016-05-23 22:01
#1

Försökte kolla lite på deras hemsida, men tyvärr så går det trögt (hittar inte sidor) Och det lilla jag kunde se så verkar det lite otydligt med vad det innehåller och inte innehåller.

Ta kontakt med företaget först och främst och fråga om det finns lever eller om de har tillsatt A-vitamin i sina produkter, så att du inte riskerar överdosering av det om du börjar ge lever. 

Har du Granngården i närheten av där du bor så säljer de också Mush.

Xeati
2016-05-23 22:10
#2

Kollar man på korvarna står det bara att de innehåller kött, lunga o ben i de flesta av dem. Inget annat alls. :/

MaritaBo
2016-05-23 22:17
#3

Såg det och även på det som de kallar för helfoder. A-vitamin behöver de så jag ställer mig lite frågande till deras innehåll, därav så är det bäst att du mailar dem och frågar om lever/retinol/A-vitamin för det får inte överdoseras.

Får du svar att det inte finns så kan jag eller någon annan hjälpa dig med hur mycket lever du bör komplettera med.

Xeati
2016-05-30 08:56
#4

#3 Nu har jag mejlat så får vi se vad dem säger! :) 

Hojtar till så fort jag fått svar.

Xeati
2016-05-30 13:12
#5

#3 Fick svar nu! 

Hej Hanna!

Precis, det stämmer att det inte finns lever eller tillsatt vitamin A i basprodukterna och hunden behöver därför få tillskott av vitaminer och mineraler.

Vi har även  helfoder i färskfoder-serien (Puppy, Adult, Sensitive och Acitve) som innehåller allt hunden behöver och där man själv inte behöver tillsätta något.

Återkom om du har fler frågor, annars får du ha en trevlig dag!

Upp till toppen
Annons: