Annons:
Etikett11-fodra-dräktiga-växande-djur
Läst 1303 ggr
Isvind
2016-04-11 16:35

Mängd till valp

Jag får snart hem en valp & läser på allt jag kan, men jag tycker jag läser så himla olika gällande just mängden mat. Visst, det är individuellt men… Vill ju inte direkt börja med att ge varken för mycket eller för lite haha. Är det 2% av förväntad vuxenvikt eller är det mer? Jag har läst 5% på en del ställen… Det är en rätt liten ras, blir väl 9 pannor som vuxen. Bör jag börja med 2% & eventuellt öka?

Annons:
vallhund
2016-04-12 06:49
#1

Du kan börja däromkring o sen följa hur hullet utvecklas.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

CayKantos
2016-04-15 10:40
#2

Läst 5% som valp/unghund som växer, med extra ben. och då 2%-5% beroende på hur aktiv du är med hunden som vuxen

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Changrila
2016-04-16 12:02
#3

Jag lät min valp äta så mycket hon ville i början. Visade sig att hon alltid åt ungefär 5% av förväntad vuxenvikt och hon har hela tiden haft utmärkt hull, växt bra osv. När hon blev ca 6 månader gammal åt hon självmant mindre mat per dag, men då växte hon inte heller lika fort. Att ge bara 2% tänker jag att blir väldigt lite, framförallt eftersom det går åt så mycket energi bara för att hunden ska växa.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Candy123
2016-04-18 22:11
#4

Tillförst när Dundee kom hem fick han ca 7% av vikten och nu (6månader) får han 4% :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Upp till toppen
Annons: