Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 1265 ggr
densomundrar
2/28/16, 2:12 PM

Klåda eller rengöring?

Min hund fick ett rått köttben att tugga på idag, han smaskade länge på det. När han väl tröttnade började han gnida huvudet mot saker som bordsbenet, väggen, soffan. Är det ett sätt för honom att tvätta sitt ansikte från bentuggningen eller kan det bli att kli i ansiktet av att tugga på råa köttben?

Annons:
MaritaBo
2/28/16, 8:29 PM
#1

Sannolikt handlar det om att han torkar av sig på möblerna.

densomundrar
2/28/16, 9:35 PM
#2

Mmm, mums :-) hatar lukten utav råa ben, hela han stinker och inte blir det bättre för att han är långhårig och lägger hela sidan/halsen emot benet. Haha! Som jag misstänkte men villa ha det bekräftat så att jag inte fortsätter att ge honom något som skapar obehag i slutändan.

MaritaBo
2/29/16, 1:34 AM
#3

Mmmm… jag vet, vissa ben luktar mer än andra. Framförallt gris luktar ju lite speciellt, i alla fall grisfötter och knorrar.

Men annars så tycker jag inte det luktar speciellt mycket om benen, för de äts upp nästan på en gång och så är de färska när jag fryser in dem.

Har dock en gång fått tag på älgben som INTE hade frysts in på en gång/legat för länge innan det togs om hand och det luktade riktigt, riktigt illa så jag slängde alla älgben. Och nej, det var inte jag som slarvat för det jag själv tar reda på från slaktare fryser jag in på en gång.

densomundrar
2/29/16, 5:16 AM
#4

#3 inget jag hade tänkt påpekat heller :-)

[Forest]
3/4/16, 8:32 AM
#5

Var glad om hunden torkar av sig på möbler som är mer lätta att torka av :) Vi har en som alltid går och torkar av sig på soffan verkligen gosar in sig mellan dynorna. Så här får man dra av med möbeltvätt ganska ofta 😉 Hon gillar även våran stora ryamatta men har skaffat en ångtvätt så drar av mattan med den.

densomundrar
3/4/16, 8:35 AM
#6

#5 möbler kan ju även innefatta soffan, i just detta fall innebar det både soffan och soffbordet men även väggen, haha.

Annons:
[Forest]
3/4/16, 8:49 AM
#7

6. Oja men vissa möbler är lättare att torka av med vanligt rengöringsmedel. Vi funderar starkt på skaffa oss en skinnsoffa då vi har även en långhårig katt, lite lättare att torka av 😉

densomundrar
3/4/16, 8:54 AM
#8

#7 ja. Skinnsoffa är bra när man har djur, om inte katterna kloar på soffan :-)

Upp till toppen
Annons: