Annons:
Etikett02-hund
Läst 1631 ggr
thenewbreed
2016-02-02 22:49

Kyckling-inälvor

En kompis till mig slaktade sin tupp idag och jag fick med mig hela inälvs-paketet hem haha! 

Nu undrar jag vad min hund kan äta av det som finns.  Hjärta och lever vet jag. men sen då? 

Tuppen var ca 6 månader gammal, egenuppfödd. 

Min Hund är en flatcoated retriever på 7 månader. Han äter torrfoder till vardags så det här är mer tänkt som något extra gott. Tänkte torka levern och hur gör man det på bästa sätt? 

Men det andra? Kan man göra någon rolig aktiveringslek, kanske spår? eller bara ge i matskålen som något extra när man varit duktig. Rå eller tillagad?

Medarbetare på bildredigering! :)

Annons:
vallhund
2016-02-02 23:44
#1

Du kan ge det precis som det är, eventuellt kan du avlägsna gallan.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

MaritaBo
2016-02-03 00:03
#2

Det ska vara rått förutom om du vill torka någon del. Men det är så liten mängd så det lönar sig inte. Vill du ändå torka levern så torka mellan 50-70 grader i ugnen, med ugnsluckan på glänt.  Varmluftsugn med luckan stängd. Max 50 grader om du vill ha så mycket näring som möjligt men som godis kan du ha upp till 70 grader.

Gallan som ovan kan du ta bort om du kan hitta den, även tarmarna brukar jag plocka bort, men det är väl en smaksak vad man vill ge där. 

Annars kan du ge allt, men var beredd på att hunden kan, dock inte säkert, reagera med lös mage om den inte är van.

thenewbreed
2016-02-03 08:09
#3

Okej tack! Då får han bara äta det som det är då! :) 

Och så får han inte äta allt på en gång eftersom han antagligen kommer bli lite lös i magen! :)

Medarbetare på bildredigering! :)

vallhund
2016-02-03 10:14
#4

Bli inte orolig om fisarna luktar pecka, det händer ofta när ovana hundar får rå mat, speciellt inkråmet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: