Annons:
Etikett03-katt
Läst 2608 ggr
jillan
11/13/15, 4:58 AM

Mush

Hej! Är ny här på BARF i fokus:) är medlem i siames i fokus. Tänkte testa om min kräsna trio gillar mush cat vaisto. Är det bra mat? Har precis klarat av att sluta helt med torrfoder:) men mina äter bara pussi mjukmat. Vill helst att de äter något bättre såsom bozita eller mjau, men det vill dom inte ha. Tänkte först på VOM (vom og hundemat) men tydligen är det inte ett helfoder trots att det står att det är det. Det är i portionsbollar. Kan man mosa dom, så det blir typ mjukmat. Lite jobbigt kanske att ge varsin boll o man måste passa så att de inte tar varandras. Det är fryst mat? Tar man fram de bollar katterna äter på dagen o låter resten vara i frysen? Eller ka man förvara bollarna i kylen i några dagar? Det blev några frågor, men är helt ny med detta:)

Annons:
Splatter
11/13/15, 6:22 AM
#1

Du kan mosa bollarna innan du ger till katterna om du vill, men det behövs egentligen inte för det är redan finmalet som köttfärs. Har frågat tidigare om det är helfoder men inte fått något bra svar på det ännu. :/ 

Ha påsen i frysen. Du kan ta ut och ha köttbullarna max 2 dagar i kylskåpet, från att du tar ut dem, eftersom det är som köttfärs som också har hållbarhet på 2 dagar i kylskåp. Detta för att undvika bakterietillväxt. :) Så om du tar ut 3 bollar idag på morgonen kan du ge dem sent ikväll eller imorgon när de är tinade.
Min katt vill inte heller ha Mjau eller Bozita. :(

jillan
11/13/15, 6:47 AM
#2

Tack! Det jag har läst o hört är mush vaisto cat ett helfoder:)

Silvestris
11/13/15, 8:39 AM
#3

MUSH Vaisto Cat är helfoder. De tidigare varianterna (i gråa påsar) är inte helfoder och de kommer utgå.

burmamys
11/13/15, 9:25 AM
#4

Jag tar fram bullarna ur frysen på kvällen, och ställer i en liten plastlåda i kylen. Tar fram på morgonen och serverar. Om dina katter inte ätit kylskåpskall mat förut (en del katter tycker maten doftar och smakar mer i rumstemperatur) så kan du servera med lite ljummet vatten första dagarna.

burmamys
11/13/15, 9:29 AM
#5

MUSH vaisto cat är framtaget i samarbete med Matilda Eriksson på www.paleocat.se, hon verkar vara mycket kunnig inom både näringslära och etologi. Så ja, det är ett helfoder! 😊

MaritaBo
11/13/15, 11:34 AM
#6

#0 kul att höra att du lyckats utesluta torrfoder till dina katter. Bara det är en vinst i sig! Så om de föredrar bara Pussi mjuknat även senare, så äter de i alla fall bättre mat än torrisarna. Men givetvis finns det bättre blötmat och det kanske kommer med tiden? Kanske kan du blanda ytte pytte Mjau i Pussin och öka på sakta mängden? Likadant kan du göra med Mush Vaisto för katter. Mush är ju helt klart den bästa kattmaten (förutom om man gör den själv) och det är värt att få katten över till det, men ge det tid om det inte mottas av katterna på en gång. Det luktar ju mindre än både torrfoder och blötmarkerna, men de flesta katter brukar acceptera och älska Barf till slut. Det gäller att inte ge upp.

Annons:
jillan
11/13/15, 8:49 PM
#7

Nä det var ingen hit alls:( Milo smakade liite, men inte mer sen Kanske ska blanda lite i mjukmaten

jillan
11/14/15, 3:17 PM
#8

Köpte den andra smaken idag (nyfiken. Måste prova) kyckling, gris. Milo äter! Och det var han som jag helst ville skulle äta eftersom han är väldigt kräsen & äter väldigt lite. Jippi! Men ska väl inte ropa hej än. Han kanske bara tycker det är spännande med nytt:) har blandat en bulle i mjukmaten o han äter mycket bättre än innan:)

Upp till toppen
Annons: