Annons:
Etikett15-problematik
Läst 1766 ggr
isla
10/29/15, 10:04 PM

Stenhård i magen

Mina hundar blir så extremt hårda i magen av fodret jag ger (Vom og hundemat). Någon som har tips på hur jag kan underlätta för dem? Har sakta gått över från torrfoder, men ändå så sliter de med att bajsa när vi är ute och är rädd att de får ont.

Annons:
MaritaBo
10/30/15, 10:47 AM
#1

Det är ganska vanligt problem med just VoH. Du kan tillsätta vatten i fodret, lite olja eller ge lite kött (utan ben) tillsammans med VoH. En del hundar blir hjälpta av fiverhusk blandat med vatten. Det får alltså svälla lite först innan man blandar det i maten. Mängden minns jag inte riktigt, du får prova dig fram.

MaritaBo
10/30/15, 10:50 AM
#2

Som tillägg bara att bajset blir hårdare av rå föda än torrfoder och det är normalt, men givetvis ska de inte få problem med att få ut det.

isla
10/30/15, 1:08 PM
#3

Vatten var ett bra förslag. Tycker det kändes som att det var mer vatten i de små korvarna än i de stora 20 kg-blocken jag köper och att hundarna hade lättare för att bajsa när jag gav från korvarna, så kanske att vatten var skillnaden. Ska prova att blanda upp maten.

[Forest]
11/14/15, 9:18 PM
#4

bra tips för har samma problem som ts 👍

Bunn
1/14/16, 8:43 AM
#5

Jag ger min hund mush och hon blev också väldigt hård i magen. Jag skrev då ett mejl till företaget och frågade om det. Till svar fick jag att magen blir hård av för stor mängd ben. Nu har jag dragit ner på benmängden och magen har blivit mycket bättre :)

[Forest]
1/15/16, 11:18 AM
#6

Har själv börjat ge messmör varje morgon och kväll nu mera ingen hård mage, ger en liten tesked per gång😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: