Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 825 ggr
[Garntroll]
10/15/15, 2:35 PM

Skillnad på tillagade och råa ben?

En tanke som väcks i mig är att man alltid hört att kycklingben ska man aldrig ge vare sig hund eller katt för att de splittras lätt och sen kan det bli sylvassa spjut som punkterar lungorna eller andra organ.

Men är det skillnad på ben i grillad kyckling och en rå vinge? Är benen av bättre sort i rått skick? Jag är ju helt nybörjare. Min förra katt levde på torrfoder och vatten så jag är helt novis.  Det känns som att man går i skolan igen hehe.

Annons:
Therese
10/15/15, 2:37 PM
#1

Råa ben är mycket mjukare än tillagade :)

Maria
10/15/15, 2:39 PM
#2

Så fort ett ben är tillagat så blir det bräckligt och spricker lätt med vassa kanter eller spetsar vilket inte råa ben gör.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Garntroll]
10/15/15, 2:39 PM
#3

Ja lite så tänkte jag. Benmärgen är ju rå. Och inte 17 sitter katten och benar ur råttan den fångat bakom husknuten hehe.

vallhund
10/15/15, 2:41 PM
#4

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Therese
10/15/15, 2:41 PM
#5

Nej precis xD Det enda ben mina katter äter än så länge är de ben som är i mössen jag ger dem, har inte kommit på dem med att bena ur dem 😂

[Garntroll]
10/15/15, 2:50 PM
#6

Då är det endast tillagat som är tabu och det ska man ju inte ge dom om man ska BARFa den fybenta polaren. Då är jag lugn. ska kolla upp hur man får tag i allt i min närhet. Har sorgligt nog ingen jägare i min närhet. Så man får förlita sig på det som butikerna erbjuder.

Annons:
Therese
10/15/15, 2:59 PM
#7