Annons:
Etikett03-katt
Läst 1313 ggr
Pimmip
9/25/15, 8:45 AM

Byta ben mot benmjöl?

Jobbar på att få mina katter att äta enbart BARF.

Det går framåt, men vi har en bit kvar att gå :)

Den ena verkar dock inte riktigt fatta hur hon ska göra med ben (kycklingvingar). 

Tänker fortsätta jobba med det. Men tills vidare skulle jag behöva byta vingarna mot benmjöl. 

Hur gör man det? Hur räknar man om?

Tacksam för svar!

Annons:
burmamys
9/25/15, 9:10 AM
#1

Om du helt ersätter ben med benmjöl kan du räkna 1 tesked per 200 gram kött. Den lilla mängden beror på att benmjöl ju är pulvriserat ben. Men fortsätt gärna ge kycklingvinge ändå, även om katten inte äter benet så är det nyttigt (och tillfredsställande) att få gnaga och klura för att få loss allt kött. =)

Kvigan
10/12/15, 12:44 PM
#2

Min katt äter inte heller kycklingvingar. Han älskar kycklingfilé och slet och drog i skinnet på vingen, men han fick inte loss köttet. Kanske beror det delvis på att han fortfarande har mjölktänderna och är hyfsat liten än. Nästa gång provade jag att skära loss det mesta av köttet från benet, och det åt han glupskt, men benet låg orört kvar. Några tips? Och vart kan jag köpa benmjöl? :)

👆 Djurnörd

burmamys
10/13/15, 8:06 AM
#3

#2 tror det kan vara som du skriver att han är för ung för att klara av kycklingvingen på egen hand. Du kanske kan bryta loss mellanleden och skära i skinnet så han lättare kommer åt köttet? Om du sedan håller i ena änden så kan du även hjälpa honom hitta rätt vinkel när han biter, så lär han sig snart hur han ska göra! Jag har köpt Standardt benmjöl som jag beställt från nätet, minns inte nu från vilken sida men googla så hittar du säkert! Lycka till =)

Kvigan
10/13/15, 1:05 PM
#4

#3 Ja precis, därför skar jag loss nästan allt kött från vingen när jag gav honom nästa gång. Men han ville inte heller gnaga på benet även om det låg hela dagen. Tack, jag ska googla runt lite och se! :)

👆 Djurnörd

MaritaBo
10/15/15, 9:22 PM
#5

Klipp sönder i småbitar med sekatör, kycklingvingen.

Upp till toppen
Annons: