Annons:
Etikett02-hund
Läst 2233 ggr
Tillback
9/20/15, 11:44 PM

(H)Lammfett. Ben

Ger ni lammfett? Varför? När? Hur mycket? Ges det då utöver den vanliga dagsgivan eller räknar man in det i köttdelen? Jag ger i vanliga fall laxolja, bör man inte göra det i samband med lammfett? Hur räknar ni tex kycklingfötter, grisfötter, grisknorr osv i förhållande till kött och ben?

Annons:
burmamys
9/22/15, 9:37 AM
#1

Vilken sorts djur har du? Hund, katt, iller…?

vallhund
9/23/15, 2:15 PM
#2

TS verkar ha hund.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Tillback
9/24/15, 7:39 PM
#3

Ja, hund. Jag la inlägget under hund och trodde det skulle räcka :)

MaritaBo
9/24/15, 11:07 PM
#4

Ja, jag ger lammfett och fett från alla andra djurslag. Det ingår i maten och varierar lite från sats till sats jag gör och hur mycket fett det är på bitarna som är hela som de får. Uppskattningsvis någonstans mellan 10 -30 % fett.  

Skar bort en massa fett i början, men insåg snart att de behöver ju fett hundarna också (och katten), i synnerhet om det är magert kött, så nu tar jag reda på så mycket fett som möjligt och har i de magra "satserna" jag blandar. Man ska inte vara rädd för att ge fett åt varken hund eller katt, men givetvis ska det inte vara alltför mycket, men de klarar mer animaliskt fett än vad man tror. 

Mina får lax eller fiskolja varje dag utöver det. 

Det sistnämnda får man uppskatta hur mycket kött respektive ben det är i varje del. Barf behöver inte vara på millimetern korrekt när det gäller kött och ben, det jämnar ut sig över en period på 7-10 dagar och efter en tid så lär man sig vad som är lagom. Mina får i regel tex. ett benmål med lite kött och ev. fett om dagen och det kan vara revben, kycklingvingar, kycklinglår, skrov osv.

Upp till toppen
Annons: