Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1677 ggr
Fabolousdolls
8/27/15, 11:31 AM

Vill börja BARFA mina katter och min hund!

Tänkte köpa hel BARF till hunden och katterna från Emmzo. Tänkte köpa lite olika smaker, lamm, nöt och kyckling, räcker detta att utfodra dem med endast detta? (så klart olika korvar till katten och hunden).

Jag vill även köpa någon fisk olja för att ge dem extra Omega 3, men jag vill att den ska vara så antiallergen som möjligt vet ni vilken som är den minst allergi framkallande oljan, främst till katterna?

Mvh

Stéphanie med ragdolls på S*Fabolousdolls

www.fabolousdolls.se

Kattblogg: http://www.fabolousdolls.se/68034780

Annons:
MaritaBo
9/4/15, 11:29 AM
#1

Ja, det räcker, men ju fler djurslag desto bättre. Själv tycker jag inte att Emmzos olika produkter är så bra, då det inte är så mycket kött i det utan består mest av senor och hinnor. Alltså enligt mitt tycke, men jag är bortskämd då jag har tillgång till vilt.

Då det gäller Omega 3 i form av lax eller fiskolja så kan man nog inte säga att någon produkt är mindre allergent. Men visa reagerar på produkter från odlad fisk och andra inte (kanske pga av det de äter) så det är väl att föredra viltfångad lax/fisk.

Tänk på att katten behöver extra tillskott av E-vitamin om den får fisk eller laxolja.

Volpes
10/25/15, 4:21 PM
#2

Hur mycket E- vitamin behöver man tillsätta om man ger fiskolja?

MaritaBo
10/26/15, 10:12 PM
#3

För varje gram fiskolja bör man tillsätta 10 IE Vitamin E, utöver minimi nivån av E-vitamin. Gör man tex iordning 1 kg mat och tillsätter 10 gram fiskolja så krävs det att man tillsätter 100 IE .

Therese
10/29/15, 11:51 AM
#4

Jag använder mig nästan bara av Emmzos korvar, tycker de är smidiga, och katterna gillar de flesta :)

komigentammie
11/9/15, 1:02 AM
#5

Är emmzo helfoder till katt?
Frågade i en fbgrupp om helfoder men fick svar att mush var enda!

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

Silvestris
11/9/15, 9:20 AM
#6

#5

Emmzo har ett helfoder till katt, men det är ruskigt låg smältbarhet på proteinet så det är inget jag skulle rekommendera att man ger på stadig basis.

Annons:
Therese
11/9/15, 3:19 PM
#7

Jag har inte koll på deras helfoder utan jag köper deras muskelkött, hjärta, lever osv, de har malt kött i korvar

Upp till toppen
Annons: