Annons:
Etikett02-hund
Läst 1673 ggr
akittehmonster
2015-07-26 20:43

Akut, vår hane äter inget!

Vi har tatt över en hund som är skinn och ben som vägrar gå upp i vikt men veterinären hittar inga fel på honom! Behöver alla tips vi kan få för att få upp han i vikt! Känns som vi provat allt! 

(Jag kommer skriva runt på alla iFokus forum med hund)

Annons:
MaritaBo
2015-07-30 15:49
#1

Förstår att det är jobbigt. Har haft ett par sådana hundar själv. Senast min pudel som inte ville äta något knappt alls. Provade med flera olika sorters torrfoder (då jag fortfarande gav torrfoder), sedan flera olika färskfodersorter men det var lika kinkigt det. Till slut fick jag honom att äta något i alla fall genom att slänga till honom köttbitar av min egen mat. Några färskfoder korvar delade jag i mindre bitar och varierade varje dag och då åt han lite av det också. Sådär höll vi på tills han blev 9 månader gammal och då vände det från ena dagen till den andra och han började äta normalt. Jag vet att han inte fick i sig allt vad han verkligen behövde under den tid han inte åt (och ja, han var frisk enligt veterinären, bara kinkig med maten) ordentligt. Men han överlevde. Nu Barfar jag alla mina djur så nu äter han det mesta jag ger honom och det är otroligt skönt. Så mitt råd är att prova dig fram då det gäller färskfoder/Barf, ge småbitar och kasta gärna på golvet (en del tycker det är intressantare) och kämpa på. Det viktiga är att hunden får i sig något i alla fall, även fast det kanske inte är helt korrekt balanserat och så hoppas jag att din hund vänder och börjar äta normalt. 

Hunden före som var som skinn och ben behövde konkurrens för att äta, så jag lånade en hund som var matglad och då släppte det för den matvägrande hunden.

Upp till toppen
Annons: