Annons:
Etikett06-vänja-djuren-vid-rå-föda
Läst 1763 ggr
kattöga
4/4/15, 4:40 PM

Kycklingvingar - bättre hela än klippta?

Jag ger gärna rå föda till mina katter och hoppas på att jag en dag kan ge dom endast barf. Honan självbarfar mycket möss, sork m m. Hon är glad i små bitar av kyckling, fläskkött osv. Men större bitar är "tråkiga". 

Hanen däremot har aldrig självbarfat och har inte ätit rå mat nästan alls innan han flyttade hit. Han fångar ibland möss, fågel, fjärilar, daggmaskar, men äter dom gör han inte. Har aldrig lärt sig det (övergiven vid bara några veckor sedan mamman blev överkörd).
Men sakta men säkert har han nu börjat intressera sig för mindre bitar av  rå kyckling och fläskkött också. Han ser ut att njuta av att tugga sönder dom nu, i början sniffade han på köttet och gick därifrån.

Hela kycklingvingar provade jag i början, men ingen av katterna tyckte det var nån hit….. "Va', ska man äta dom här? " ungefär….

Kan jag klippa vingarna i mindre bitar eller kan det vara farligare med tanke på mindre benbitar (även fast dom är råa)? Eller är det alltså bättre med hela kycklingvingar som dom får knapra sönder själva? Eller gör det nån skillnad?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
kattöga
4/4/15, 4:41 PM
#1

Såg den här artikeln och njuter av att se katterna äta dom råa köttbitarna (vingarna) och knapra på benen.Njuter av att se dom njuta! ❤️

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

MaritaBo
4/6/15, 12:50 PM
#2

Visst är det bättre att de får äta så hela bitar som möjligt av kycklingvingarna. Men äter de inte dem så, så får man hjälpa till lite. Jag klippte sönder vingarna de två första gångerna tills min katt fick smak på det. Nu kan jag ge hela vingar/klubbor/lår och han hugger in och njuter.

Upp till toppen
Annons: