Annons:
Etikett02-hund
Läst 1085 ggr
redets
2015-04-02 16:27

Banta nykastrerad hund - hur?

Jag har precis kastrerat min ena tik och fick ganska mycket skäll för att hon var så fet (och ja hon är ordentligt överviktig).

Jag sa att jag barfar men de sa att jag måste gå över till ett lightfoder vilket jag inte vill. Hur ska jag göra, vill ju självklart att hon ska må bra (men tror inte på lågkalorie torrfoderna som vet. rekommenderar).

Hon äter inga jätteportioner och äter så gott som aldrig hundgodis och när hon gör det så är det frystorkat kött.

Nu vill vet. se en viktminskning tills stygnen ska tas och jag tycker hon har det jobbigt nog nu och vill inte börja byta foder mitt i det - vet ju att hon kommer få ännu lättare att lägga på sig vikt nu när hon är kastrerad.

Annons:
JoannaLi
2015-04-02 16:49
#1

Nu är jag långt ifrån en expert, men jag funderar om man inte skulle kunna byta ut en del av köttet eller dyl. med lite ångkokta grönsaker?

vallhund
2015-04-02 19:50
#2

Ta bort alla kolhydrater ur foderstaten o dra ner på fettet. Utfodra med magert kött/ben o ångkokta grönsaker enligt ovan.

Tillsätt valfri mängd rårivna morötter, vit o eller rödkål. Hela morötter är också mättande o tas inte upp speciellt mycket av huden, men är bra tuggisar.

Lycka till o fråga gärna mer om du tycker jag/vi är otydliga.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: