Annons:
Etikett02-hund
Läst 1154 ggr
Minmilou
2015-03-20 14:14

hund ont i magen...

Har börjat små barfa min vovve lite den senaste månaden och han äter de mesta men…varje gång han ätit lite av det får han ont i magen och den låter som tusan! Han äter även gräs och vill inte alltid äta mat dagen efter. Har både provat de han ben och kött men han får ont i magen av båda sorterna. Han har ätit MUSH vaisto och de har aldrig varit någr problem..vad kan orsaken vara till att han får ont i magen av det? Han får inte så mycket!

Annons:
AnneN
2015-03-20 14:20
#1

Vad för kött är det han får ont av och vilken mängd till hur stor hund?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Minmilou
2015-03-20 14:59
#2

Allt möjligt, jag har provat bl.a öxhjärta, kycklingvinge, kycklinghals, kycklingmage,kycklinglever, revben från lamm, lammfärs. Han väger runt 14-15 kg och han brukar få runt 100 gram om dagen just nu för att vänja hobom. Blir lite olika beroende på vad han ätit under dan. Sen brukar han få lite Mush vaisto.

AnneN
2015-03-20 18:00
#3

Med tanke på att vid barf så äter hunden ca 3-4% av sin kroppsvikt så tycker jag det låter som mycket att börja med 100g/dag för att vänja in det… Om hunden inte är van vid barf eller färskfoder sedan innan och kanske har lite känslig mage kan det kanske vara en idé att börja med betydligt mindre mängd av det nya, typ 10-20g/dag för att sedan sakta öka allt eftersom hundens mage klarar av det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Minmilou
2015-03-20 22:14
#4

Jag glömde skriva att jag började försiktigt först, jag började ge honom små mängder i början och sen ökade jag lite. I början var magen okej men den kurrade lite och så. Började ge han en liten bit hjärta osv. Men sen jag gav han en bit revben så började magen krångla. (han åt inte alls mycke). Ska jag börja om från "början" igen o ge i små mängder?

Upp till toppen
Annons: