Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 1211 ggr
marathos
3/12/15, 11:57 AM

Ben o kött i vanlig affär

I den vanliga mataffären har jag sett t ex råa lammkotletter och kycklinglår. Kan man ge hunden sådana eller måste det vara BARF som köps i hundaffärer o liknande?

Annons:
[krysopras]
3/12/15, 12:33 PM
#1

Nej du kan köpa i vanliga affärer. Lammkotletter är alldeles för dyrt, ge lammbitar som är avsedd för grytor istället. Brukar finnas frysta i 2-kilospåsar på Willy's.

Kycklinglår är i stort sett alltid  behandlade med mörningsmarinad. Det är ändå tänkt att människor ska äta det så det är inte giftigt men det är inte supernaturligt om man säger så. Min hund får frysta tinade kycklinglår ganska ofta, det finns ju alltid att få tag i och är därför praktiskt.

marathos
3/12/15, 1:50 PM
#2

Tack så mycket för hjälpen! Då vet jag lite mer.

[krysopras]
3/12/15, 2:17 PM
#3

Oj, ser nu att du menade råa kycklinglår! De brukar inte vara behandlade så de är jättebra. Jag tror personligen att det kött som säljs till människor är bättre kvalitet än sånt som säljs som barf. Inte allt, men en hel del. 

Men inälvor (lever) ska man frysa först om det är från gräsätare eftersom de kan innehålla dynt. Man ska frysa i 2 dygn. Även fisk ska absolut frysas av samma orsak.

Katti
3/13/15, 7:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tyvärr är de frysta kycklingdelarna oftast marinerade i socker, salt och vatten. Alla delar utom vingar av någon anledning! De färska delarna, som säljs i kyldisken, är inte det. Om man läser innehållsförteckningen så lär man sig!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

marathos
3/13/15, 10:30 AM
#5

Vad är dynt?

[krysopras]
3/13/15, 12:14 PM
#6

Dynt är maskägg som blir inälvsparasiter. De dör av djupfrysning.

Annons:
Caifig
3/14/15, 10:56 PM
#7

#4 😍😍😍😍

vallhund
3/15/15, 11:41 AM
#8

#4 Den där måste du lägga ut i tråden "månadens vallhund" inne på vallhund iFokus!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: