Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1593 ggr
Fridaaaa
2/20/15, 12:54 PM

Börja BARFA katt

Har en honkatt här hemma som är känslig mot kyckling har vi märkt. Och få blötmat som är fisk och kycklingfri. Så tänkte testa att BARFA henne, se hur det går eftersom vi har andra katter med (nej kan inte barfa alla) och se om hon vill äta allting, varit lite kinkig med råa saker men värt ett försök

Hittat "lathunden", som finns här syrran tipsade mig. Men hur många procent av sin kroppsvikt bör hon äta? Hon är kastrerad men går inte lätt upp i vikt, skadar inte lite viktökning till.

Vad hade ni gett sen av varje de ska äta?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
vallhund
2/20/15, 1:23 PM
#1

Måste vara extremt opraktiskt att inte utfodra sina katter med samma foder.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Fridaaaa
2/20/15, 1:27 PM
#2

#1 Ja det är det men inget val så får göra det bästa av det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

burmamys
2/23/15, 10:02 AM
#3

När jag läst om barf så brukar de rekommendera 2-3% av vikten för kastrerade katter, men om hon inte har lätt för att gå upp i vikt kan du nog ge 3-4%. Börja så, du kan ju alltid justera sen utifrån hur hon ser ut.

Mina katter älskar lamm och nötkött, båda dessa är rika på taurin och därför snäppet bättre än kyckling, och lätt att få tag på. Mina älskar det råa, så har inte erfarenhet själv av att behöva "övertala", men tänker mig att om hon är skeptisk kanske du kan testa att koka köttet lite (om det är benfritt) och sedan bara korta koktiden successivt tills hon accepterar helt råa bitar.

Om du ger lever och hjärta från nöt/lamm, tänk bara på att hålla dig till 5% lever och dela upp hjärtat i lagoma dagsportioner.

Lycka till 🙂

Upp till toppen
Annons: