Annons:
Etikett02-hund
Läst 2459 ggr
FannyGoldfish
2015-01-07 21:20

Frystorkat

Till sommaren ska jag, killen och Dino ut på vandring i fjällen som semester. 

Dino äter i dagsläget Voh och Mush, samt ibland BARF måltider. Vilket jag inte kommer kunna ta med på vandring. Sökte runt lite efter en lösning och hittade K9 frystorkat färskfoder. Tänkte höra här om någon har erfarenhet av det? Är det en bra ersättning för färskfoder under cirka en veckas vandring? Finns det något annat frystorkat/torkat alternativ?  Eller bör jag hitta ett ok torrfoder att ta med istället? 🙂

Annons:
[cicoccabim]
2015-01-08 06:55
#1

Jag är själv på jakt efter bra frystorkat. Men jag använder även ziwi peak torkat kött. Till katt. De har även till hund. Dyrt, men energitätt och fritt från diverse tillsatser.  Du kan alltid fråga dem om de har smakprover, så att du kan se om hunden gillar maten. Låter mysigt att ta med hunden i fjällen!

vallhund
2015-01-09 11:43
#2

Skulle själv välja någon av de två sorter som tagits upp i tråden. Behöver hunden kolhydrater kan man använda http://www.jipotimas.se/zencart/index.php?main_page=popup_image&pID=22

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Hildgrim
2015-02-13 20:10
#3

Jag har aldrig testat K9. Hur är den i konsistensen? Är det burgare eller småbitar? 

ZikiPeak tycker inte min hund om. :O

Just nu håller jag på att testa Orijens frystorkade foder. Jag tänkte det kunde vara smidigt att ha med på semester ifall jag inte hittar något bra eller smakligt foder på plats (kräsen hund).

Hunden verkar nöjd och dom är formade som burgare och är därför lätta att dosera. :P Jag har inte jämfört pris mellan olika frystorkade foder. Verkar tyvärr som att alla är svindyra. :(

Upp till toppen
Annons: