Annons:
Etikett23-ot-off-topic
Läst 2021 ggr
Caifig
2014-12-19 19:28

Dags att laga mat!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alltid spännande när det är dags att laga kattmat!

Dock tycker matte det är extremt irriterande när de alltid ska smaka på allting. Framförallt rödtotten som normalt sett avskyr lever och spyr om han märker att han ätit det… Men nu? Nej, nu är det ju supergott! *Suck* Vänder sig matte om så hör hon alltid ett smaskande ljud under bordet och någonting i skålarna fattas!

Annons:
kattöga
2014-12-19 19:49
#1

Härlig bild! 👍 Och tjusiga katter som verkligen ser ut för att vänta på nåt gott! Rödtotten har bara lurat dej, han älskar lever egentligen. Men han kan inte avslöja de för dej, han har lurat dej för länge och vet inte hur han ska tråckla sej undan de……

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[HundochKatt]
2014-12-19 23:38
#2

Skön bild och det passar absolut inte ihop med din beskrivning, de ligger ju där så fint och är så oskyldiga. :)

[cicoccabim]
2014-12-20 05:37
#3

Jag har en katt som när det är dags att fixa mat till henne tror att hon är en kanin….hon gör allt för att komma upp på bänken, och till slut tröttnar jag och låter henne vara i ett annat rum tills jag är klar. Hon sitter snällt och väntar så länge hon hör att jag jobbar. Belöningen är att hon får sköta fördisken av samtliga skålar.

Caifig
2014-12-22 10:49
#4

#1 Haha! Har funderat på det själv faktiskt ;)

#2 Zoomar man in på den röda så ser man lite lever hänga i pälsen :D

#3 Så söt! Önskar mina vore lika snälla ;) Antingen ska man provsmaka allt eller så kör man fånga-mig-om-du-kan tillsammans med katt nr 2 bland alla matskålar.

[cicoccabim]
2014-12-22 18:41
#5

#4 hon ser väldig snäll ut här…. och är rysligt snäll när det gäller nästan allt. Men när det gäller mat så tar hon för sig. Inget hindrar henne från att sno mat från diskbänken. Så jag har gett upp att ha henne i samma rum när jag gör portionerna. Det slutar bara med att halva portioner, och blod och lever hamnar på köksmattan….. älskade busunge! ❤️

[cicoccabim]
2014-12-22 18:42
#6

TS- jag ser leverbiten i pälsen! Avslöjad…..🤫

Annons:
kattöga
2014-12-22 18:50
#7

Ja, de gör jag med! :) Och nog ser Rödtott vääääldigt oskyldig ut i blicken??!? !("Hoppas hon inte såg att jag snodde en bit lever…..")

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Omorika
2014-12-28 22:56
#8

TS vilka bra små plastlådor du har var har du hittat dem? Hade aldrig kunna ha mina katter så där nära de får helt enkelt vara på golvet så okuperar jag köksbänken.

Bizi
2014-12-29 10:15
Caifig
2015-01-01 20:45
#10

#8 Det är de lådorna som länkades här nedan. Superbra! Passar perfekt för en dagsportion. Helst vill jag inte att de är på bordet när jag håller på, men de är grymt envisa trots att matte puttar ner dem gång på gång ;)

Upp till toppen
Annons: