Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 1289 ggr
[cicoccabim]
12/4/14, 3:36 PM

när är man "äkta BARF:are"?

Idag kände jag mig som äkta BARFare när jag kom hem från city gross med en liter blod att ha i kattmaten…. och det faktum att det luktade rå lever i hela huset efter matlagningen. Jag är inte äckelmagad, men det kändes märkligt att hantera blod på det sättet…..

Kanske är man barfare när man blir glad över att katten slänger sig över ett rått ben? Och att katten nöjt slickar ur skålen där blodet har legat och tinat?

Vad säger ni? När känner ni er som BARFare?

Annons:
Caifig
12/4/14, 9:21 PM
#1

När släkt och vänner äcklas över att det ligger rå lever och hjärta på golvet, medan en annan bara tycker det är som "vilken kattmat som helst!"

Hildgrim
12/6/14, 5:38 PM
#2

När jag blir uppspelet av att hitta konstiga saker i mataffären som t ex tunga. :)

Zepp
12/8/14, 4:32 PM
#3

När man köper kycklinghjärta till katterna och lagar till en del till sig själv!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[cicoccabim]
12/9/14, 8:23 AM
#4

När jag går och tittar i köttdisken efter saker som lever, grisfötter, grishjärtan- och blir glad över låga priser på lever! (Och konstaterar att jag redan har tillräckligt i frysen för flera månader- och ändå kommer hem med det "för att det var så billigt….")

[HundochKatt]
12/10/14, 9:22 PM
#5

När man ser vilda djur såväl som tamboskap och tänker - BARFMAT! ;)

[HundochKatt]
12/10/14, 9:22 PM
#6

Och/eller när man blir överlycklig när man köpt en ny frys att fylla med djurmat. ;)

Annons:
[Tilde]
12/15/14, 12:40 PM
#7

När man har frysen full av Barf-mat och kanske när folk blir äcklade av att man ger hjärta (eller liknande) som godis till sin hund…? 😂

vallhund
12/17/14, 5:25 AM
#8

Vetemjöl, socker o rent kakaopulver blir väl BARF när hunden forcerat flera dörrar o brutit sig in i skafferiet för att komma åt godsakerna?

Extrasaltat smör o Bregott med havssalt torde oxå vara BARF då hunden öppnat kylskåpsdörren o tagit för sig.

I fall ett blev det kräkning hos vet o övernattning på klinik med dropp.
I fall två tyckte nattis att två paket smör/bregott på en vecka var lite väl stor andel fett i kosten.

🤐

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

VildaVittra
12/17/14, 9:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#8 Givetvis är det barf då hunden arbetat för födan vilket hela konceptet går ut på. Barf är ju också, som du vet, när man (läs Leon) försett sig i skafferiet ur en stor säck där det står textat "fjäderfä" med stora tydliga bokstäver.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: