Annons:
Etikett03-katt
Läst 1170 ggr
Fejhn
2014-11-30 01:21

VoH nr33 till katt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

 VoH nr 33, vad tillsätter jag så att det blir ett fullgott foder för mina katter?  nån som vet?

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

Annons:
[HundochKatt]
2014-12-12 00:11
#1

Det är tyvärr lite svårt att veta, då man inte vet vad innanmäte innebär. Det är ju viktigt bland annat att katten får i sig tillräckligt med Taurin genom ex. hjärta. Lever behövs också och inte heller där vet man tillräckligt. Kan också vara så att det behövs mer kalcium….i synnerhet om man lägger till hjärta och lever.Tyvärr är ju VoH koncernen alltför hemliga av sig och man får inte veta så mycket om produkterna för de inbillar sig att någon ska sno receptet. Vilket är lätt ändå om man är intresserad för det är bara att skicka det på analys. ;)

No-zeras
2015-01-09 16:05
#2

Hei !
Du kan anvende VoH "Puppy" til katt. Etter erfaring og anbefaling fra andre gir jeg dette til mine katter flere ganger i uken :-)

Om din katt ikke vil spise, kan du blande inn annen våtmat som katten liker i starten.

[HundochKatt]
2015-01-09 16:44
#3

Ovanstående skulle jag inte lyssna på. Utan att ha tillräcklig analys så vet man inte om det innehåller allt en katt behöver. Tyvärr vill inte VoH släppa analyser på sina produkter så man kan kolla själv vad som behöver tillsättas för att det ska bli ett fullgott foder.

[cicoccabim]
2015-01-09 19:34
#4

Jag skulle inte heller lita på att det är fullvärdig kost. De har ändrat sig/velat  lite för mycket för att vara trovärdiga i mina ögon .

Upp till toppen
Annons: