Annons:
Etikett15-problematik
Läst 1750 ggr
IngridSvensson
11/22/14, 8:44 PM

Organ från Ren, behöver hjälp!

Nu är det så här att jag fick 5 kilos renstrupe, rennjurar, renlugnor och renlever iförrgår i en stor låda. Helt gratis fick jag detta och jag känner inte att jag vill slänga bort detta. 

Min hund äter V&H och så tänkte vi börja med MUSH vaisto, men nu kom alla dessa organ. Jag styckade delarna lite igår, men det var segt att skära i lungorna och kallt blev det ute. Ska nu låna en köttkvarn och försöka mojsa ner allt tänkte jag.

Men jag vet inte hur skarpt detta kan vara för min hund? Han får råa ben varannan dag, lam, älg, ren och nöt. 

Någon som kan hjälpa mig med utfodringen av dessa organ från ren? Ska jag blanda i det i hans mat kanske, eller vad har ni för tankar?


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Annons:
IngridSvensson
11/23/14, 9:36 PM
#1

Ingen som utfodrat med ren?


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

wesdi
11/24/14, 1:14 PM
#2

Renlever (liksom lammlever)  innehåller mycket A-vitamin. Något att tänka på vid dosering.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

IngridSvensson
11/24/14, 4:30 PM
#3

Okej, tack för svar! Tänkte lånas mammas köttkvarn i veckan, då är det bra hur mycket av varje som jag ska mojsa ner.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Katti
11/24/14, 11:19 PM
#4

Varför inte bara dela det i bitar och låta hunden få tugga? Lever är det enda jag räknar lite på, men bara som ett snabbt överslag. Mina hundar får det en gång i vekan, Mer eller mindre beroende på djurslag (framför allt mindre av lammlever). Varva med den mat som hunden är van vid så blir det bra 🙂.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

IngridSvensson
11/25/14, 1:29 AM
#5

Han är en liten hund som inte gillar att tugga på för stora bitar. Vi fick fem kilo och det blir mycket att dela på med kniv. Tror det blir lättare om vi mojsar ihop allt. Ska vara sparsam med levern! Det ska jag göra. Tack för rådet #4


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Upp till toppen
Annons: