Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1053 ggr
johannaandersen
2014-11-12 17:57

Lever1ggr/v till katt - ok?!

Hej alla barf:are! 😃 Jag är ny medlem och började med barf till mina katter för 2 veckor sedan med strålande entusiasm! (Från både matte och katter😂) Först och främst tack för många bra informativa trådar; framför allt Robmel:s fantastiska färdiga dokument för receptberäkning, BARFmycat's inspirerande instruktionsvideor som gav mig massor av tips på vad för olika kött man kan köpa, olika recept ni delat med er av och tipset om "Barf- mat för en riktig katt"-boken som jag köpte på en gång 😃 

Har i alla fall en fundering kring katternas portioner varje dag/vecka och jag hoppas att experterna här på sajten skulle vilja ge mig lite råd! 🐱 Måste katter ha kombinationen kött/lever/hjärta/benmjöl/övrigt VARJE dag? Eller kan man dela upp det t.ex så här:

dag 1 kött+hjärta+lever

dag 2 - 4   kött+hjärta

dag 6 kött+hjärta+äggula

dag 7 kött+hjärta+benmjöl

Dvs en veckas leverbehov en dag i veckan, och en veckas benmjölsbehov en dag i veckan. Anledningen till frågan är att den ena katten äter dubbelt så fort som den andre och sen gärna hugger in på den andres skål som bara kommit halvvägs! Är därför lite orolig att den ena får i sig för mycket mat och framför allt för mycket lever, medans den andra då får i sig för lite. Försöker hålla vakt så gott jag kan men ibland är det ett ögonblicks verk… Därför skulle jag vilja köra lever 1 gång i veckan så att jag kan stå intill och hålla koll så att alla får i sig sitt, likaså med benmjöl som jag tycker är lättare att mäta upp på en hel vecka än per dag. Äggula vill jag ta på lördagar så att jag kan ta tillvara på vitan till frukostomelett till mig själv 😃

Vad säger experterna?!

Annons:
jollycox
2014-11-13 12:17
#1

Ja du kan dela upp det så.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

johannaandersen
2014-11-18 19:44
#2

Tack för svar! 🙂 nu efter 2 veckor är jag ännu mer imponerad över hur bra Barf funkar! Katterna blir helt tokiga när jag tar fram maten och för att inte tala om det luktfria bajset. Hurra!

Upp till toppen
Annons: