Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1181 ggr
[ThereseA88]
2014-10-23 19:45

Kräsen katt + Söker nybörjartips

Min honkatt är en trogen torrfoderätare, hon äter nu Applaws som är en av de bättre märkena som tur är. Den enda blötmaten hon äter är Mjau och då äter hon kanske 1-2 matskedar ibland.

Nu på lördag får vi hem två kattungar som är uppväxta med Barf och därför kommer vi fortsätta med detta och jag vill så gärna få min äldre katt att äta det (Hon är strax över året).

Jag har försökt göra eget torrfoder, mortlat ner torrfoder och blandat med en mushbulle och torkat i små små bitar i ugn, Aldrig att min katt skulle äta det..

Jag gjorde i ordning kött för att förbereda inför kattungarnas hemkomst och slängde småbitar till katten, inte skulle hon ha det.

Jag har torkat hjärta som ska vara smaskens men hon luktar inte ens på det.

Jag har Orijens frystorkade godisbitar, och köpt en hel del annat godis som endast innehåller kött. Hon vägrar.

Nu kommer jag absolut inte ge upp men hon kommer få äta sitt torrfoder så länge hon vill, men har någon något mer tips som man kan testa med?

Hoppas hon blir mer intresserad sen när ungarna äter.

Jag undrar även om någon har ett typ veckomatschema att dela med sig av, en inköpslista vore toppen. Jag tänkte köra med både färdiga korvar och "riktiga" köttbitar..

Annons:
Evelina!
2014-10-23 19:46
#1

Mina gangsters vande jag in med kycklingfilé (putsen) skuren i små bitar. Gick ner utan protest och sedan har jag fortsatt med allt möjligt annat jag hittat.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Bizi
2014-10-24 12:03
#2

denna video som är Del 1: https://www.youtube.com/watch?v=uZv0Pvm-b8o

Och denna video som är Del 2: https://www.youtube.com/watch?v=8NWXkZUGYss

Är superbra tycker jag och innehåller många bra tips :)

cattisa
2014-10-26 19:38
#3

Min katt äter gärna blötfoder, men inte rått kött - om hon inte har fångat det själv. Hon åt Vom og Hundemat ett par gånger, men vägrar sedan.

Råa kycklingvingar däremot är oemotståndligt!  Jag delar dem i lederna med en sax  och klipper av en eller ett par bitar med skinn och kött utan ben. Hon äter alltid någon benfri bit först. Sedan knaprar hon loss på bitarna med ben i. Det kan vara ett första steg till BARF har jag tänkt.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

[ThereseA88]
2014-10-26 20:37
#4

Inget rått fungerar hos min tös än :P

Det enda blötfodret hon äter är Mjau och det är inte mycket hon vill äta av det men ska försöka få henne att äta mer och mer av det. 

Kycklingvingar fungerar inte alls, provat flera gånger, klippt småbitar och allt.. Haha. Ja jag får väl börja ge henne mer blötmat helt enkelt. Småkatterna äter Barf och det är så häftigt!!

[cicoccabim]
2014-10-27 06:48
#5

Orijens torkade godis är ju mums- hälsar  min kisse. Hon gör vad som helst för en bit!

Har du prövat ziwi peak? Dyrt, men kan kanske fungera som övergång. Jag har skickat lite info till dig.

Upp till toppen
Annons: