Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 849 ggr
fredricakarlsson
2014-10-06 12:12

Börja barfa katterna?

Hej! Jag har funderat på om jag ska börja barfa mina katter. Just nu får de Bozita blötmat och TOTW torrfoder. Jag vill sluta helt med torrfoder och böja ge barf. Men kan tex. Sluta med torrfoder och bara ge bozita blötmat och typ mush för katter? Jag vill att mina katter ska vänja sig vid rått kött så jag endast kan de dem de när jag har flyttat hemifrån. Hur mycket ska man ge dem? Räcker de att de får mat morgon och kväll? Eller morgon, middag och kväll? Hur ska jag balansera upp de så de får rätt mängd? Just nu har jag två kattungar som är ca 17 & 20 veckor. Så det är utifrån dem man får räkna.

Annons:
Heffipeffi
2014-10-18 02:42
#1

Jag barfar själv mina katter, men ger inte Mush utan barfar från grunden, dvs jag ger kött, ben, inälvor. Problemet med Mush är att det inte är ett helfoder. Om du inte vill göra "barf från grunden" skulle jag rekommendera att du ger vom og hundemats färskfoder för katter i stället. Det är ett helfoder. Kattungar behöver ha mat oftare än vuxna katter, oavsett om du ger de barf eller blötfoder.  4-5 ggr om dagen.

Heffipeffi
2014-10-18 02:45
#2

Glömde… Du kan sluta med torrfoder även om du inte börjar barfa. Det är bättre att ge enbart blötmat.

Upp till toppen
Annons: