Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 1132 ggr
FeliciaS
2014-10-02 10:46

Barf = kladdiga hundar?

Blir era hundar kladdiga av att barfa och hur hanterar ni det? Jag har inte gett hela ben särskilt mycket men varje gång har vovven ätit med hela framdelen och fått sig ett bad av ben och hals efteråt. Varken badet eller att hon vill gnida av sig på mattan efter benmåltid känns lämpligt i längden…  Främsta orskane är nog att jag inte tycker det är så trevligt med klet på mattor och möbler, men jag tänker också på bakterierisken (särskilt när det gäller kyckling). Så hur gör ni andra - är detta något ni bryr er om?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Annons:
FeliciaS
2014-10-02 19:27
#1

Kanske ska tillägga att jag har en långhårig hund vilket lär spela in.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

vallhund
2014-10-02 20:15
#2

Leon, min nuvarande hund är väldigt långhårig, men han använder inte pälsen för att äta med.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Sarah-S
2014-10-03 07:55
#3

Min lilla dvärgpinscher är mycket noga med att inte få kladd på sig, till den grad att hon inte använder tassarna 🤪

https://www.youtube.com/watch?v=TR3z14nPjRc&list=UUg4GhFxoIK_L4J4smrEjv-Q&index=33

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

kigon
2014-10-03 17:23
#4

Min sheltie har lång päls och hans "skägg" brukar bli blodigt när han får ben, så behöver skölja honom snabbt efteråt… Dock aldrig när han äter något annat 🙂

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

FeliciaS
2014-10-04 10:58
#5

#2 Men har han inte päls på benen och nosen som blir kladdigt?

#3 Haha vad sött! Så gjorde min första gången, då tog det mååånga timmar för henne att äta upp en kycklingvinge. Nu går det på en timme och hon använder hela underbenen.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Upp till toppen
Annons: