Annons:
Etikett13-var-köper-man-barf
Läst 1391 ggr
Ambrose
2014-08-18 13:02

Köpa hundtugg i Göteborg

Jag har en Rottweilervalp på snart 4 månader och hon har nu börjat tappa tänderna och tuggar som en galning på allt. Jag skulle därför behöva lite tips om var jag kan köpa bra naturligt tugg, ben eller liknande till henne i Göteborg eller Västra Frölunda. Till saken hör att hon har lite dåligt tålamod. Det behöver antingen smaka gott eller ha bitar som går att tugga sönder lätt, men även gärna delar som tar längre tid när hon väl har kommit in i tuggandet. Dessutom är jag student så gärna billigt, men inget skräp. Jag har inte heller en bil utan måste åka kollektivt så gärna inte mycket längre än 30 minuter kollektivt från Frölunda Torg om jag behöver lämna valpen hemma själv. Just nu har hon en torkad oxsena med ben som hon tuggar som en galning på, men den kostade 30kr och kommer max hålla 3 kanske 4 dagar :) Fryst, färskt eller torkat. Vilket som funkar bra.. lite slabb har aldrig skadat någon :) Är ganska ny med sådant här så om det finns saker som jag bör hålla mig borta från när det gäller hundtugg så får ni gärna säga det med :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
VildaVittra
2014-08-20 09:04
#1

Finns inte Citygross i Göteborg? Kammben och grisfötter borde passa som handen i handsken.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

FeliciaS
2014-08-20 18:15
#2

Jag har hört att horn ska vara uppskattat. Det kan du beställa på nätet så du behöver inte ens åka någonstans :) Läs mer här: http://www.tuggmastaren.se/hundgodis-tugg-kategorier/kategorier/tugghorn-kronhjort-dovhjort/

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Ambrose
2014-08-21 10:58
#3

#1 Nop. Konstigt nog inget City Gross. #2 Rätta mig gärna om jag har fel, men är inte horn rätt tåliga. Tar lång tid för hunden och smulas bara sönder? Är rädd att hon är alldeles för otålig för det. :P

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

VildaVittra
2014-08-22 14:48
#4

#3 Då går det att beställa det via din lokala handlare istället, eller ring runt till gårdsbutiker. Blir dock lite dyrare än citygross, då det rör sig om mindre kvantiteter, men inga "svimpriser".

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Praefatio
2014-08-24 12:13
#5

Citygross finns ju som sagt inte i Göteborg.

Jag köper alla råa tuggisar på GG Hund och katt, det ligger i Linné och de har både färskfoder och delar av olika slag. Min hunds favoriter är vildsvinsklövar, kalkonfötter och revben köpta där. Bra priser, brukar ligga på runt 30 kr kilot.

Upp till toppen
Annons: