Annons:
Etikett13-var-köper-man-barf
Läst 1795 ggr
Turast
2014-08-01 12:53

Vart ifrån?

Tänkte det kunde vara kul att se vart alla får sitt kött, inälvor, ben ifrån! Slakteri, Ica, jägare, egenuppfött? :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Hildgrim
2014-08-01 13:11
#1

Ja det kan vara intressant att veta. Själv så har jag bara en liten hund och en liten frys så jag är inte så "hysterisk" som andra att hitta billigt kött från slakterier eftersom man ofta måste köpa större mängder.

Men nått sånt här kör jag på:

*Köttputs och organ från en hjortgård.
*Kravmärkta kycklingvingar från Green matmarknad (hoppas kunna köpa fler saker därifrån).
*Köttben, kött och organ från Citygross (sen brukar jag kolla köttdisken i andra butiker om jag besöker dem. Men ska jag handla hundmat så blir det CG). 
*Barfkorvar och Mush vaisto från olika djuraffärer.

Turast
2014-08-01 13:14
#2

jag är så avundsjuk på alla som bor nära City Gross :( det finns inte på gotland! 

jag ska börja barfa i höst och ska ansöka om tillstånd att få köpa slaktavfall från slakterier.. har egna höns så där blir lite, och sen har väl willys och ica maxi lite smått och gott antar jag :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

fridaas
2014-08-03 00:08
#3

Vilt, mestadels vildsvin får jag från sambon och hans släktingar Nötkross köper jag från Nordic färskfoder Annat kött och ben från citygross eller willys

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

kigon
2014-08-03 21:21
#4

Köttputs och organ från hjortgård (#1 det är inte den i bonnarp du går till? 😃) 

Men kan hända att jag köper hos Ica ibland, kommer bli mer Ica nu när jag vill ge kycklingvingar till katten i början…

När jag får körkort så vill jag även hitta gårdsslakterier för kanin och kyckling som jag kan köpa från 🙂

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Lilllens
2014-08-05 20:41
#5

Finns en butik här som säljer renkött/slams för 10kr/kilo. Mycket bra! Älgkött brukar jag inte heller ha brist på eftersom jag känner jägare. Annars kan jag ibland köpa någon Mush-korv. Sen handlar jag på Ica och Coop också.

drika
2014-09-11 17:47
#6

City gross:)

Hälsningar

Fredrika

Annons:
Omorika
2014-09-12 08:02
#7

Där det är extrapris. Brukar gå mina svängar och kolla billigaste på både ICA, Willys och Coop försöker ju köpa svenskt även till katterna så gäller att hålla koll på extrapriser men något utländskt får har fått hänga med.

I helgen ska vi dock ner till svärföräldrarna med frysväska så hoppas på olika typer av älgkött till både människor och katter.

Upp till toppen
Annons: