Annons:
Etikett22-övriga-frågor
Läst 4283 ggr
Lilllens
2014-07-24 19:00

Var ställer jag frysen?

Vi flyttar snart in i en liten lägenhet på 55 kvadrat, och där finns bara en halvfrys. Den räcker gott och väl till mina småttingar, men som det ser ut nu kommer det eventuellt flytta in en betydligt mycket större hund och då blir det svårt med så liten frys. Har ni några smarta tips på hur man på ett snyggt(eller åtminstone helt ok) sätt att få en frys att passa in i ett hem? Någon kanske har en random frys någonstans i hemmet och vill dela med er av en bild? Jag är inte sådär jättebrydd om att det måste va snyggt, hundarnas mat prioriteras före ett skitsnyggt hem liksom. Men sambon är lite skeptisk.. Jag vill gärna att han också ska vara nöjd, han får redan stå ut med mina hundar och nu kanske en till, haha. Och en till fråga, har ni förslag på vad för slags frys som skulle passa?

Annons:
Cragan
2014-07-24 19:06
#1

kommer du att ha tillgång till förråd med el så en frysbox där nere sen bara att ta upp för 1v eller vad som får plats i halvfrysen

Maria
2014-07-24 19:10
#2

Jag bor visserligen i hus men vi har valt att ha ett stort kylskåp i köket och frysen i förrådet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

VildaVittra
2014-07-24 19:10
#3

Vissa frysboxar funkar utmärkt att ha på en inglasad balkong. Men annars så är en praktisk plats under hatthyllan, man kan ju alltid sätta för ett draperi så den blir osynlig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

_Fisken
2014-07-24 19:15
#4

IKEA har fina skåp som är avsedda för frysar. Vi hade en sådan och de såg ut som en normalstor garderob med två luckor. Övre delen var frys. Den undre var skafferi.  Den kan du ha nästan varsom helst då matrialet är valbart.

Du ska väl inte ha en fullstor frys? Det räcker väl med en halv till?

Lilllens
2014-07-24 19:17
#5

Vet inte hur det är med förrådet, men ja där kan man ju absolut ha en frys annars! Balkongen är icke inglasad, och hallen är pytteliten..

Lilllens
2014-07-24 19:18
#6

#4 Tack det ska jag kolla upp! Ja en till halvfrys lär nog räcka.

Annons:
Ella62
2014-07-24 19:21
#7

Har ni garderober i hallen? Mitt tips är att du tar bort en ev (standard) garderob och ställer den i förrådet/sovrummet, och ställer frysen där i dess ställe. Skaffa sedan snygga dekorplast efter tycke och smak och klistra på alla sidorna så smälter den in utan att man tänker på att det är en frys!

Lilllens
2014-07-24 19:26
#8

#7 Nope inga garderober i hallen, men har däremot hela sovrumsväggen full av garderober! Smart :)

vallhund
2014-07-25 09:17
#9

Jag har mitt i arbetsrummet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

_Fisken
2014-07-25 09:21
#10

Se bara till att frysen har ventilation baktill. Det måste finnas luft in - luft ut.

Praefatio
2014-07-28 01:25
#11

Är det en hyresrätt? I så fall får man inte börja riva ut garderober eller dylikt. Går den att ställa i förrådet så måste ni höra av er till hyresvärden/bostadsrättsföreningen för påslag på hyra/avgift pga all extra elförbrukning, annars är risken stor att någon kommer på er så småningom och att ni då åker på en rejäl klumpsumma istället. Men en halvfrys får ni säkert in i köket. Bara att låtsas att det är extra arbetsyta, bra att ställa t.ex. mikro eller kaffebryggare på :)

Lilllens
2014-07-28 02:22
#12

#11 Nope, bostadsrätt :) Ja det får man kolla upp! Planlösningen är lite konstig så jag är rädd att köket är för trångt.. Men ja, en halvfrys borde man ju kanske lyckas klämma in!

Upp till toppen
Annons: