Annons:
Etikett02-hund
Läst 1195 ggr
[fabienne]
2014-07-15 14:05

Viltkött

Jag ger min hund mestadels Emmzo vilt som grund då han inte klarar mer fett så bra. Viltkorven är mager och han är bra i magen av den. Dessutom innehåller den älg, hjort, vildsvin och rådjur så det känns bra att det är flera djurslag då jag ger så mycket av samma sort. 

Problemet är bara de stora benbitarna. Han har haft och har fortfarande till och från problem med för tom och sur mage, och det har blivit mycket bättre sedan jag började ta bort benbitarna och lägga till kalciumkarbonat istället. Jag har dock ledsnat ganska mycket på att varje kväll stå och mosa fodret och leta efter och pilla ur alla benbitarna… 

Vet ni något annat foder som innehåller flera sorters vilt men som inte innehåller så stora benbitar? Antingen mer finmalt ben eller med tillsatt benmjöl eller så, eller inget kalk alls då jag annars kan tillsätta själv. Har ni några förslag?

Annons:
VildaVittra
2014-07-15 14:12
#1

Kan du inte mala det ett varv till själv?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[fabienne]
2014-07-15 14:17
#2

Det är ju en idé. Ibland tänker man inte långt. Jag har dock inget själv att mala med, men jag ska höra mig för om det är någon jag känner som har. 🙂

Upp till toppen
Annons: