Annons:
Etikett03-katt
Läst 1306 ggr
Zak
7/14/14, 12:31 PM

Torrfoder

Finns det något Barf torrfoder?

Annons:
Sjöstjärna
7/14/14, 12:42 PM
#1

Om man nu kan säga att ett torrfoder är barf så är nog Ziwipeak det som bäst motsvarar epitetet.

http://www.ziwipeak.com/air-dried-dog-food-ziwipeak-daily-dog-air-dried-cuisine/

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

LeaBus
7/14/14, 12:48 PM
Sjöstjärna
7/14/14, 12:51 PM
#3

#2 Intressant, det fodret har jag inte hört talas om tidigare. Vet du var man kan hitta en utförlig innehållsförteckning?

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

LeaBus
7/14/14, 1:06 PM
#4

#3 Tyvärr inte, har inte testat det eller läst mycket om det, men det ska vara ett nytt Danskt foder. Någon annan  kanske vet mer :)




Twat
7/14/14, 1:13 PM
#5

Ziwi Peak som #1 säger. På andraplatsen kommer väl Orijen som innehåller organ, och de har hundfoder som är frystorkat men de är sämre till katt då all kattmaten innehåller fisk. Sedan kan man ju anse att fukthalten är en viktig komponent i "biologiskt anpassad", men det finns ju förstås torrfoder som är mer biologiskt anpassade än andra. Rått torrfoder finns det ju inte, så jag skulle väl egentligen inte kalla torrfoder BARF.

Jag skulle gissa att det är enklare att hitta torrfoder som är mer BARF-aktigt för hund än vad du kan hitta för katt, just för att vatten i maten är så viktigt för katt, och för att torrfoder till katt ofta innehåller fisk. Ziwi Peak är väl det närmaste BARF för katt, men dyrt också.

vallhund
7/14/14, 1:37 PM
#6

K9 Naturals tror jag är lufttorkat, vet inte om det går att få tag på. Animail har slutat sälja det, det skulle blandas med vatten innan servering.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Silvestris
7/14/14, 9:45 PM
#7

Personligen tycker jag inte riktigt att torkat faller inom ramen för biologiskt anpassad rå föda. Få djur är anpassade för att äta torkad mat.😃

Zak
7/14/14, 10:56 PM
#8

Oki tack för era svar! Ziwi Peak är rått torkat  säger de på sin hemsida så de får man väl lita på. Min Pisse är jättekräsen, gillar inte det kött jag serverar. Ska jag ta bort hennes torrfoder eller har ni någon ide om hur jag ska få henne äta? Kyckling gillar hon inte alls. Det som går någorlunda är lever och hjärta och hjort, men jag vill ju kunna variera hennes mat så hon får det hon behöver. Är rädd hon inte får i sig de hon behöver därför får hon det torrfoder hon gillar, orijen.  Ziwi äter hon ibland.

Linika
7/15/14, 12:52 PM
#9

När jag bytte på min nyaste katt fik jag ta bort hennes andra mat och handmata henne färskfoder de första dagarna. Sedan insåg hon att det gick att äta och att det inte bjöds något annat :)

Upp till toppen
Annons: