Annons:
Etikett03-katt
Läst 1422 ggr
Alexialeske
7/2/14, 9:01 AM

Mush katt

Är det någon här som utfodrar sin katt med bara mush ? Så fort de kom ut med köttbullarna så började jag beta av all info jag kunde hitta. Efter att ha läst en mailkonversation som någon haft med de på Mush där de skrev att det är ett helfoder om man kör hälften hälften. Detta är nu ca 3 månader sedan. Min lilla perser här hemma har fått extremt mycket extra energi och har mått väldigt bra. Men hon är ganska hård i magen som oftast. Men ändå kan jag inte låta bli att oroa mig över att hon får i sig det hon behöver. Vad har ni för åsikter? Skulle vara så otroligt tacksam för er input!

Annons:
Missannas
7/2/14, 3:03 PM
#1

Vad menas med att köra hälften hälften? Vad består den andra hälften av?

Jag ger mycket Mush, vissa veckor 100% och katterna mår prima. Men skulle inte ge det uteslutande under en längre tid mest eftersom det är bra att de får tugga sin mat ordentligt då och då.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Alexialeske
7/2/14, 9:30 PM
#2

Förlåt skulle varit mer specifik! Hon får hälften av kyckling, kalkon,gris och hälften nöt, gris. Jag gjorde hennes barf mat själv först och försökte mycket med lite ben och bitar av kött. Men hon har väldigt svårt för att tugga saker. Ibland till och med bara små godisbitar. Jag vet ej om det kan ha att göra med att hon är perser kanske? Men jag skulle ju kunna ge henne några extra små köttbitar ibland som hon får jobba lite med oavsett om hon får i sig det eller inte. Tror du att mush maten räcker gällande näringen?

Tessera
7/3/14, 10:27 AM
#3

Grisvarianten innehåller aå lite ben (2%) att jag blir mörkrädd och den andra innehåller inte tillräckligt med ben för att kompensera. Det ör definitivt inte helfoder även om det kombineras. Tillsätt benmjöl så är det någorlunda, hjärna lite hjärta också för den ligger i underkant för att vara frusen.

Alexialeske
7/4/14, 10:13 AM
#4

Tusen tack Tessera! Ska genast göra det!

Sarah-S
7/5/14, 7:46 AM
#5

Om hon redan nu är hård i magen skulle jag inte våga tillsätta mer ben, däremot komplettera med hjärta

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Omorika
7/5/14, 3:41 PM
#6

Jag ger lite musch ibland och har märkt att om jag serverar bollarna frysta så gnager min katt gärna på dem, hon tycker det är roligare än när de är tinade.

Annons:
LaSadie
7/5/14, 6:08 PM
#7

Som jag fått info om så måste man tillsätta hjärta för att man ska kunna använda det som helfoder.

Upp till toppen
Annons: