Annons:
Etikett23-ot-off-topic
Läst 2600 ggr
[Cookie Monster]
6/30/14, 8:32 PM

Min värsta mardröm - tillagade ben!

Min största mardröm nu i sommar är att hunden ska hittat något ben som blivit tillagat och som någon slängt. Min fråga är då hur många procents chans det är att benet splittrar sig och skär upp hunden inifrån?

Händer det alltid eller kan vissa hundar ha tur?

Annons:
[mommo 12]
6/30/14, 8:34 PM
#1

Det låter hemskt…

VildaVittra
6/30/14, 8:37 PM
#2

Är det exempelvis vanlig kyckling så är det inte vidare farligt alls, då deras skelett består till mesta del av brosk då de slaktas när de är runt månaden gamla. 

Mina hundar har lyckats "fynda" tillagade fläskben vid ett antal tillfällen, men de har smält benen utan problem, kanske just för att de barfas?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

-Anna-
6/30/14, 8:42 PM
#3

Det händer sällan.  När jag växte upp på 70talet visste iallafall inte vi allt hundar kunde dö av, alla våra har fått äta alla rester, kotlettben och hönsben varje vecka.

Det där är baksidan av att all information flödar på nätet, helt plötsligt får man cancer av chips, blir våldtagen om man bara funderar på att åka till Indien, och blir sockerberoende av vanlig mat. 

Ignorera din rädsla och ha en härlig sommar med din vovve!

[Cookie Monster]
7/1/14, 12:10 AM
#4

Skönt att höra då jag har fått en helt annan uppfattning. Nu kommer jag nog att våga släppa henne stackaren igen som just nu hålls kopplad…

-Anna-
7/3/14, 8:00 PM
#5

Ja gör det, oroa dig inte.  10 hundar har passerat vår familj sen jag föddes, och ingen har tagit skada av alla rester de fått.

[Forest]
7/7/14, 9:22 PM
#6

Här hittar hundarna div fynd av olika ben allt från grillad kyckling till grillat ben av något djursort. Eftersom vi alltid är med dom så får dom inte behålla dessa fynd, jag har lärt ordet spotta ut och belönat med en god godisbit som i regel alltid är med i fickan. Det är inte bara folk som slänger kråkor brukar vara duktiga på norpa från div soptunnor tyvärr. Här vet jag dok vart det alltid finns ben då folk grillar vid en liten sjö och lämnar i regel kvar några ben. Där håller jag hundarna kopplade för slippa oroa mig. 

Är det så att man är livrädd för detta så kan man ha munkorg på hunden, det fick vi ha lite när Donna alltid hitta fynd i början och hennes mage var ständigt dålig. (vi barfar inte tåls att nämna)

Annons:
Upp till toppen
Annons: