Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1884 ggr
[MikaelaR]
2014-06-08 03:23

Utfodring.

Hej, jag vill kanske börja utfodra min hund med mush men isåfall inte såna där paket med frysta korvar utan såna där påsar som har större bitar i sig tillexempel: Vaisto® Gris-kyckling-lamm-måltid

Min hund pendlar mellan 5-6 kg i vikt och jag har ingen matvåg hemma, hur många bitar skulle man då ge per dag? och kan man ge samma sort varje gång eller blir det näringsmässigt farligt för hunden, den kanske behöver variera sig? hur fungerar det? Ni får gärna informera mig mer!

Föresten förutom det vill jag gärna få reda på alla för och nackdelar med denna utfodringsmetod min hund är extremt kräsen och har dissat dem flesta mjukfoder och torrfoder jag erbjudit och vad kostar det för er per månad att utfodra?

Tacksam för svar.

Annons:
[MikaelaR]
2014-06-08 18:52
#1

Svar någon??

Lilllens
2014-06-09 00:27
#2

Ca 2% av hundens kroppsvikt. Men man brukar ge lite mer till mindre hundar, min ena väger 5 kg och äter ca 150g per dag.
En mush-bulle väger ca 25g, så ca 5-6 stycken om dagen? Det är individuellt, man får kolla hur stor/liten mängd som passar ens hund.

Vaiston är färdig, alltså ett helfoder. Men sen kan man alltid blanda om man vill göra det.

För/Nackdelar..? Tja. Vad känns bäst att ge, torra upphettade kulor eller färskt rått kött? Titta på hundens tänder, vad är de gjorde för att tugga på?
Det är en enorm skillnad på mina hundar sen de började äta rå mat, positivt förstås.

[MikaelaR]
2014-06-09 00:57
#3

jag vill börja med https://www.mushbarf.com/sv/mush-barf-vaisto

Det stod där om jag förstod det rätt att varenda påse lixom har allt man behöver så man inte behöver tillsätta något vilket verkar praktiskt för mig som är snurrig någon här inne som kör på på enbart mush barf vaisto produkter?:)

Lilllens
2014-06-09 01:03
#4

Det tycker jag att du ska göra!

Mina har ätit det en period, funkade finfint.

Upp till toppen
Annons: