Annons:
Etikett02-hund
Läst 1851 ggr
Tanjis
2014-05-31 10:24

vårt första BARF försök

Mina hundar var inte särskilt övertygade på om det gick att äta, det är ju väldigt anurlunda ifrån vad dom brukar få, brukar inte ge burkmat då blue merle tiken blir dålig i magen av det. Lägger ut en video på dom för att dom är så söta :D 

Hur gick det för era vovvar första gången?

Annons:
Lilllens
2014-06-05 07:30
#1

Båda mina slukade i sig maten direkt, här äts allt!

Tanjis
2014-06-05 11:33
#2

ja mina brukar inte vara petiga :S

Fenix_Chicci
2014-06-05 14:38
#3

Tiken slukade maten direkt, hon som var så otroligt kräsen på när hon åt torrfoder. Hanen, som tyvärr inte är i livet längre, var mer skeptisk första gången men han lärde sig efter några gånger att det faktiskt var supergott. Och han var ändå världens värsta matvrak. 

Valpen var jag inte med och såg men har fått återberättat från uppfödaren att hon tyckte det var gott. Var nämligen första gången hon åt fast föda överhuvudtaget (;

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Calibe
2014-06-06 20:38
#4

Min valp fick sin första mush köttbulle idag och åt nästan upp skålen, så poppis var det :) Han var inte ens lite förtjust i torrfodret han har ätit innan.

[fabienne]
2014-06-07 10:16
#5

Min förra hund fick VoH som första råa måltid. Hon slukade det med god aptit, precis lika entusiastiskt som gjorde med torrfoder. 😃

Min valp fick en Mushbulle första gången och större pupiller har jag aldrig sett. Han satt och tjöt varje gång jag gjorde i ordning mat den första veckan med färskt. Han lugnade sig tillslut, även om han fortfarande har mycket stora ögon när det är sekunder från att matskålen sätts ned. Vare sig det är torrfoder eller rått som bjuds. Praktiskt med matvrak. 👍

Upp till toppen
Annons: