Annons:
Etikett11-fodra-dräktiga-växande-djur
Läst 2145 ggr
Haztparken
2014-05-30 19:47

Gå över direkt?

Ska få hem en Storpudelvalp i slutet av juni och min nuvarande Storpudel äter VoH. Har för mig att uppfödaren sa att hon ger deras valpar Carrier men jag vill ju ge valpen VoH.

När kan man börja vänja över valpen på färskfoder? Självklart byter jag inte över direkt utan fasar in det.

Annons:
Veloz
2014-06-06 02:00
#1

Du kan börja vänja över den på färskfoder direkt, krävs inte att den är någon speciell ålder då du kan ge dem färskfoder/barf redan från att de ska börja äta fast mat :)

Heffipeffi
2014-06-20 15:13
#2

När jag fick hem min valp, var tanken att jag skulle låta den äta sitt vanliga torrfoder några dagar för att det ändå är en stor omställning för valpen att flytta hemifrån. Men det visade sig att hennes mage inte alls mådde bra av det fodret (Carrier) så då bytte jag direkt till färskfoder, för att efter ngn månad helt gå över till Barf.

Haztparken
2014-06-20 15:48
#3

Hade glömt denna tråden! Men bra att den kom upp för hämtar ju den lilla på söndag! Men hur mycket ska hon ha sen till slut? Alltså hur många gram? Hur vet jag när jag ska börja öka mängden gentemot hur hon växer?

Heffipeffi
2014-06-20 17:38
#4

Man brukar säga 2% av förväntad vuxenvikt. Meen sen får man justera uppåt eller neråt.Valpen växer ju olika mkt i perioder.

Upp till toppen
Annons: