Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1744 ggr
fuzzie
5/15/14, 11:11 AM

Nyfiken på BARF ^^

Hejsan! 

Jag har nu länge funderat på att övergå till BARF för min lilla chihuahuas skull (trots att jag är vegetarian). 😉 Jag tycker att det känns mycket mer naturligt att de faktiskt får tugga riktigt på rått kött istället för att gnaga på hårda små kulor där innehållet oftast inte är så bra… 

Men därför tänkte jag fråga er här inne som har små hundar, hur stor är kostnaden för era hundar per månad och hur mycket köper ni in per gång? Min vavva väger 2 kilo, så därför skulle jag vilja veta ungefär vilken kostnad jag skulle hamna på isåfall. 🙂 

Eftersom jag inte känner någon som jag kan få ta gratis från eller för en mindre summa så tänkte jag testa MUSH BARF Vaisto. Är det någon som har erfarenhet av detta och tycker att det funkar bra? Är det någon som vet hur kycklingarna behandlas? 

Jag är ju helt novis på den här delen och skulle behöva lite "hjälp" med hur jag skall gå tillväga som sagt. 👍

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Annons:
Praefatio
5/17/14, 6:05 PM
#1

Svårt att säga vad det kostar, det beror helt på hur "kostnadssmart" man är och var man köper sin mat. Har man t.ex. CityGross i sin stad så blir det ofta billigare än om man handlar på typ ICA Maxi. Jag handlar t.ex. BARF i min djuraffär och betalar i snitt 30 kr/kg. Det tror jag är ganska normalt om man ser till kilopris för t.ex. inälvor och sånt. Jag köper även hel kyckling och styckar själv, brukar gå att hitta för 20 kr kg i vanlig affär. "Färdiga" koncept brukar vara något dyrare. Din hund ska ju dock äta så otroligt lite per dag, ca. 40-50 gram, att din totala månadskostnad kommer bli jättelåg oavsett vad du väljer för alternativ :) Hade jag varit du så hade jag satsat på vanlig BARF istället för ett färskfoder som Musch. Näringsmässigt är det lika bra, men hundarna mår väldigt bra psykiskt av att få tugga sin mat ordentligt vilket de inte gör med färskfoder.

Sarah-S
5/18/14, 5:03 PM
#2

Jag ger min dvärgpinscher på 3 kg MUSH BARF Vaisto, hon äter 2 "köttbullar" om dagen (50gr) och dessutom får hon ett par dagar i veckan kycklingvinge, broskben eller liknande för stimulans

Kostnaden för hennes MUSH blir per månad knappt 100kr

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Upp till toppen
Annons: