Annons:
Etikett02-hund
Läst 1648 ggr
cattisa
2014-04-08 19:04

Vilken sorts BARF-foder ger ni hunden?

Vi har provat några olika sorters BARF-foder på tidigare hundar bl a "Fodax"," Vom og hundemat" och "Blandat själv"Ler

Vilken sorts BARF-foder ger ni hunden?

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
Sarah-S
2014-04-09 06:44
#1

Annat: Två hundar, två foder = VoH och MUSH Barf Vaisto

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

cattisa
2014-04-09 18:50
#2

#1 Sara-S. Av vilken anledning använder du olika foder? Ser du speciella fördelar och nackdelar med VoH respektive MUSH?

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Sarah-S
2014-04-09 18:57
#3

#2 Min ena hund är en staffe på 17kg, han äter VoH ca 500gr/dag. Perfekt storlek med deras korvar och bra innehåll.

Sen har jag en dvärgpinscher på 3 kg, hon har innan vi skaffade staffe ätit torrfoder då det var omöjligt för oss att dela/tina/frysa om VoH-korv då hon äter ca 50-60gr/dag. Också kladdigt att väga upp. Provade burgare av annat märke men det åt hon inte (antagligen pga så mycket korn i)

Började ge henne VoH när staffevalpen kom, höftandet vi gjorde med en liten sked till henne blev snart att hon la på sig i vikt. Övergick då till Vaistobullar á 25gr/st. Mycket lätta att portionera och se till att hon får rätt mängd mat.

Jag tycker om båda fodren och föredrar att ge "färdig mat".

Kompletterar även med RKB för tänder och stimulans

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

cattisa
2014-04-09 19:06
#4

#3 Sara-S.  Vi brukar också ha lite större hundar, och då har VoH-korvarna varit lagom stora. Till valp har vi delat frusna korvar när det har behövts. Men MUSH idé med lite mindre portionsbitar är riktigt bra.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Upp till toppen
Annons: